השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לרדיו נאס לסערת נפילת חוק האזרחות, ואמר כי "ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין". הוא הדגיש: "פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו".

ההתבטאות עוררה סערה רבה, כאשר מפלגת ימינה, מפלגתם של בנט ושקד, מסרה בתגובה: "הסיכום היה על 1,600 אנשים שיעברו מאשרת שהייה לאשרת ארעית".

בהמשך, ח"כים רבים מהאופוזיציה תקפו. בין התוקפים - ח"כ בצלאל סמוטריץ (יו"ר הציונות הדתית), וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פריג' יודע מה הוא מדבר וחושף את השקרים של שקד. ככה זה כשהשקר הופך לשיטה".

בהמשך אמר בכאן ב': "שקד טוענת שהיא רצתה להאריך את תוקף הוראת השעה, אבל זה לא נכון. היא חתמה על הסכמים לאיחוד 3,000 או 4,000 משפחות, לכן לא תמכנו. שקד בידיים של עבאס וחייבת להם את חייה הפוליטיים כרגע".

מדובר כאמור בהמשך המתקפה הישירה שלו על שקד, ברקע ההצעה שהעלתה לגרסה אחרת לחוק.

בצלאל סמוטריץ תוקף את איילת שקד במהלך הדיון על חוק האזרחות. צילום: ערוץ הכנסת

סגן השר לשעבר יואב קיש (הליכוד) צירף צילום מסך של הציוץ וכתב: "איילת משקרת"

בהמשך הוסיף ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בציוץ משלו: "יצא המרצע מן השק, שוב בנט ושקד שיקרו לציבור. השר עיסאווי פרג' חשף את ההסכם בראיון ברדיו נאס, אישור 3000 משפחות פלסטיניות, אתם קולטים?".

כמו כן, ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה), שעורר סערה לאחר שהתנגד לחוק, הגיב לציוץ של ח"כ מירב בן ארי וכתב: "נתון דרמטי"

כאמור, בסופו של דבר חוק האזרחות נפל, למרות שהקואליציה הגיעה במהלך הלילה לפשרה בנושא. שרת הפנים איילת שקד הציגה את חוק האזרחות במליאה בצו להארכת תוקפו לחצי שנה בלבד. זאת, לאחר כשלוש שעות בהן נערך דיון בנוסח המקורי לפיו ההארכה תהיה בשנה. חברי האופוזיציה דרשו ששקד תשוב לדוכן הנואמים, ותחשוף את ההסכמים בקואליציה שעומדים מאחורי השינוי בחוק. במהלך הדיונים קראו חברי האופוזיציה למהלכים "בושה".

שקד שבה לדוכן והצהירה כי "אין הסכם כתוב אבל יש הבנות וסיכומים". על פי שקד, בין הסיכומים בקואליציה הוחלט על מתן אישורים מיידים ל-1,600 מבקשי מעמד מקרב המשפחות הפלסטיניות, וכן הקמת ועדה לבעלי אשרות שהייה עם בעיות הומניטריות, שתבחן את הפתרונות "שיאפשרו להם להקל עליהם את החיים".