יוצאים לנופש - בסטייל: זה אחד האיים האהובים עליי בעולם, ביקרתי בו 3 פעמים בשנים האחרונות. מקום מאוד מיוחד. עשירי עולם מגיעים אליו ביאכטות ואוניות יוקרה, אבל לא מדובר במיקונוס. לא תמצאו שם מסיבות גדולות ומחירים מופקעים, זהו יעד תיירותי שנשאר עם ״רגליים על הקרקע״. זוהי הצצה לאי היווני - הידרה.

הידרה כמעט ולא עברה שינוי במאה האחרונה. היוונים שומרים על הידרה מאוד אותנטי ולכן אין באי מכוניות או אופנועים וההתניידות בו מתבצעת רק ברגל, בסירות או על סוסים, מה שיוצר באי יש שקט קסום אל מול נוף אגאי חלומי. בהידרה ישנה עיירת נמל ראשית ציורית ויפייפיה ועוד שכונות קטנות מסביב לאי עם מסעדות קטנות ואיכותיות. עיקר הבילוי בהידרה הוא בעיירה הראשית טיולים בין הסמטאות או טבילה בחופים שפזורים סביב האי.

הרים לצד הים. הנוף של הידרה (צילום: יח''צ מלון פור סיזנס הידרה)
הרים לצד הים. הנוף של הידרה (צילום: יח''צ מלון פור סיזנס הידרה)

הקסם של הידרה מושך אליו אנשים מכל העולם, ולא תראו בעיקר תיירים ממדינה מסוימת אלא קצת אנשים מכל מקום נקודה ברחבי הגלובוס. הידרה היא אחד המקומות הרומנטיים בעולם, אם תטיילו בחודשי הקיץ באי תראו שכמעט כל יום מתקיימת באי חתונה קטנה עם אורחים בודדים. בהידרה אין שדה תעופה ומגיעים במעבורת בדרך כלל מכיוון נמל פיראוס שבאתונה, (המהירה במעבורות בין פיראוס לאתונה אורכת כשעה ו10 דקות הפלגה).

המלונות שאסור לפספס

בהידרה תמצאו רק מלונות בוטיק אותנטיים קטנים עם חדרים בודדים. לא תמצאו באי רשתות גדולות ואין מלונות עם עשרות חדרים. 

Four Seasons Hydra Luxury Suites

מדובר במלון צנוע וקסום בהידרה, הוא אינו משתייך לרשת פור סיזנס הבינלאומית, אך עדיין מצליח להיות המלון הטוב ביותר באי והוא מלא בהזמנות כמה חודשים קדימה. זהו ריזורט בוטיק בעל 8 חדרים עם חוף פרטי. החדרים חדשים, נוחים ומרווחים. ככל הנראה מדובר בחוף היפה ביותר בהידרה והביקור בו הוא חובה בזמן טיול בהידרה.

המקום נמצא 35 דק הליכה מהנמל של הידרה, או 5 דק הפלגה בסירה (שכלולה בחינם לאורחי המלון). המלון הוא המקום המושלם למי שמחפש חופשה כדי לנקות את הראש עם הרבה שקט. מי שלא מתארח במלון יכול להגיע למסעדה או לשכור מיטת שיזוף ולהנות מהחוף הקסום. הסירה לכיוון הפור סיזנס יוצאת מנמל הידרה בעלות 8 אירו לכרטיס הלוך-חזור.

https://www.fourseasonshydra.gr/

המסעדות המומלצות

1.Tassia’s Tavern

נמצאת בחוף Vlychos Beach, המסעדה נמצאת בקו החוף מתחת לעצי אורן עם נוף מרהיב לים האגאי. במסעדה מוגש אוכל יווני מצויין, הפרודוקטים טריים כל כך שמרגיש כאילו העגבניה בסלט נקטפה באותו הרגע, הצזיקי הוא בלתי נשכח והדגים כולם דגי ים טריים מאותו היום. השירות הוא מדהים והמחירים במסעדה מאוד נוחים, לדוגמא, חצי ליטר של יין הבית (יין מצויין) במחיר 8 אירו בלבד.

2. Castello Hydra

בחוף קמיני (Kamini) בתוך טירה עתיקה מהמאה ה-18 שעברה שיפוץ בשנים האחרונות נמצאת מסעדה מצויינת בשם קסטלו. הטירה משלבת אדריכלות בשילוב מדוייק של עתיק וחדש. במקום מוגש אוכל יווני עם טוויסט מאוד מקורי וטעים שמזכיר מסעדת מישלן. סלט יווני מקורי וטעים כמו שמוגש בקסטלו עוד לא טעמתם. גם השירות בקסטלו מצויין. בקביעת מקום מראש ניתן גם לבלות את היום בחוף הפרטי עם מיטות השיזוף של הקסטלו. אם אתם מחפשים מקום מומלץ לחתונה בהידרה זהו הלוקיישן המושלם.

https://www.castellohydra.gr/

3. Sunset Restaurant

במרחק הליכה מהעיירת הנמל של הידרה, נמצאת מסעדת סאנסט. אחת המסעדות הוותיקות והמוכרות באי. המסעדה נמצאת על מרפסת פתוחה בין התותחים ההיסטוריים של הידרה. האוכל במקום מצויין והאווירה טובה. כמו שהשם מבשר חובה להגיע למסעדה בזמן שקיעה, בגלל שהמסעדה נמצאת בנקודה גבוה יחסית באי הנוף פתוח לשני הכיוונים (לכיוון העיירה ולכיוון הים) והנוף הוא בלתי נשכח. במסעדה מוגשים דגים, פירות ים ואוכל ים תיכוני עשיר.

https://www.sunsethydra.com/en/hydra/

האי הידרה. קסם סודי שהישראלים לא גילו (צילום: יח''צ מסעדת סאנסט)
האי הידרה. קסם סודי שהישראלים לא גילו (צילום: יח''צ מסעדת סאנסט)

4. Spilia Beach Club

בר קפה כייפי, אווירה צעירה עם מוזיקה מעולה. נמצא על צלע הר עם נוף לכיוון העיירה המרכזית של האי. מבית הקפה קיימות מדרגות שמובילות ישירות לים, ככה שכדאי להגיע עם מגבת ובגד ים. ספיליה היא אחלה נקודה לבלות בה את הצהריים, לשתות דרינקים באווירה טובה וקלילה לאכול ארוחת צהריים ובין לבין לקפוץ למים.

המלצה לטיול: טיול בסירה מסביב לאי

הפלגת שקיעה היא דרך נפלאה להכיר את האי. אפיליוטיס היא יאכטה קלאסית ויפייפיה שעשויה כולה מעץ. סיבוב בסירה יתן לכם תחושה כאילו נכנסתם לסרט תקופתי, הסירה ידועה באי וכל המקומיים ינופפו לכם לשלום בזמן ההפלגה.

רב החובל הוא אדם מקומי ומקסים דור רביעי בהידרה. ההפלגה תתן לכם רגעים של רוגע טהור, מוזיקה ויין מצויינים בים הרגוע והנופים הקסומים של הידרה. האפיליוטיס עוגנת אל מול החוף של הפור סיזנס וניתן ליצור קשר איתם כדי לקבוע מקום.