יו"ר נעמת חגית פאר שוחחה היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על הצהרתו של שר האוצר אביגדור ליברמן על מימון מעונות יום להורים שעובדים במשרה מלאה, והזהירה מפני בעיה נוספת: "אין מספיק מעונות יום, אנחנו רואים שהמעונות נמצאים בקריסה מוחלטת".

פאר אמרה בפתח דבריה: "כל נושא חוק חינוך חינם הוא מבורך. אנחנו נלחמנו עליו שנים רבות ועוד נמשיך להילחם, אבל יש פה אמירה שלא כל כך מובנת לי - התמונה הרבה יותר רחבה ומורכבת, צריך ללמוד לעמוק את הנושא. יש קריטריונים לקבלת מעונות מפוקחים, ולא רק למעונות של 'נעמת'. מדובר בקריטריונים של רווחה, של אימהות חד הוריות ובסוף של הורים עובדים".

היא הוסיפה והדגישה: "אם אנחנו מסתכלים בכלל על התמונה של המעונות היום, אנחנו רואים שהמעונות נמצאים בקריסה מוחלטת. קודם כל כי אין מספיק מעונות יום ויש הרבה מאוד הורים שמצאו את עצמם ברגע האחרון ללא פתרונות. בגלל כל מה שעברנו השנה, רק לאחרונה הם קיבלו הודעה וגילו האם יש להם מקום במעון או לא".

על הצהרתו של ליברמן אמרה: "לגבי הגיל הרך, זה משהו שאנחנו נלחמות עליו כבר כל כך הרבה זמן, כי המצב הוא פשוט בלתי אפשרי. בסוף נישאר ללא מעונות, כך שהאמירה של שר האוצר נחמדה מאוד, חבל רק שכבר אי אפשר יהיה לממש אותה".

פאר הוסיפה: "לא יכול להיות שילד במדינת ישראל ייוולד רק בגיל שלוש - חייבים להכיר בו גם לפני ולתת לו רצף חינוכי. מחקרים בארצות הברית מראים שכל דולר שמושקע בגיל הרך, חוסך 7 דולר בהמשך. היום אין לנו תקציבים ואין לנו כוח אדם, אנחנו פשוט עושות מאמצים עילאיים כדי לפתור את הנושא הזה".