פינת המיתוסים: בתוכניתה השבועית ב-103FM, הדיאטנית המומחה, ד"ר מאיה רוזמן, דואגת לנפץ לנו מיתוסים הקשורים במזון, בתזונה ובכל מה שקשור במערכת העיכול ומחוצה לה. בתוכנית הזו, רוזמן ניפצה את המיתוס שקושר בין הפרי האהוב בננה, לבין הופעה של עצירות. האם באמת כך הדבר?

"הבננה מכילה סיבים תזונתיים בכמות גדולה שהם מסוג כזה שמסדיר את פעילות המעיים", פתחה רוזמן את דבריה. "זה נכון שהיא יכולה לעזור במצבים של שלשול, אבל זה לא אומר שהיא גורמת לעצירות. משום מה יש לנו מיתוס בארץ שבננה גורמת לעצירות. יש לי מטופלת שמגיעה מברזיל, היא נולדה וחיה שם עד גיל מאוחר, ושם המיתוס הפוך, שבננות גורמות לפעילות מעיים ואפילו לפעמים לשלשולים".

"צריך לדעת שבבננה יש סיבים שטובים למעיים בכול גיל ובכל מצב", המשיכה הדיאטנית. "הצמח והפרי לא עוברים ריסוס בניגוד לרוב הירקות והפירות האחרים. בנוסף לזה, יש בה הרבה יותר מינרלים מפירות אחרים – ברזל, מגנזיום, אבץ שדרוש למע' החיסון, והרבה אשלגן שדרוש ללחץ הדם אפילו במידה שווה כמו מה שיש בתפוח אדמה".

"מה עושים עם בננות בשלות מדי?", ענתה, "אפשר לחתוך לפרוסות לשים בקופסה ולהקפיא, זה יכול לשמש לשייקים עם פירות אחרים, או עם שיבולת שועל דבש וחלב שקדים. אפשר לעשות עוגת בננות שתהיה בריאה עם הרבה סיבים תזונתיים. המינרלים בבננה לא מתפרקים בחימום. שמעתי רעיון, לעשות כריך חמאת בוטנים עם בננות במקום הריבה יותר טבעי ויותר סיבים תזונתיים".