שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לסערת חוק האזרחות: "העניין הוא לא ביטחון, מדובר בחוק דמוגרפי צודק שהיה צריך לחוקק בצורה מסודרת לפני שנים".

"כל מה שקשור בחוק הזה שנוגע לביטחון הוא קשקוש. זה עניין פוליטי, אבל בניגוד למה שחושבים לא רק האופוזיציה ניצחה, אלא גם הקואליציה. האופוזיציה הוכיחה לכידות ואת העמידה במילה שתפיל את הממשלה בכל מחיר", המשיך. לטענתו, השרה איילת שקד, לא הבינה שאי אפשר להאשים את האופוזיציה: "שקד הבינה באמצע הלילה שהפרטנרים שלה הם רע"מ ומרצ ואיתם היא צריכה לנהל משא ומתן וזה יביא ללכידות הקואליציה". 

בהמשך דבריו, התייחס רמון לבחירת מפלגות האופוזיציה, ביניהם הליכוד, להתנגד לחוק: "אם אני חושב שהממשלה רעה ועושה המון דברים רעים ויש סיכוי שאפיל אותה או אגרום להתערערותה אני מצביע נגדה באופן חד משמעי, עשינו את זה בעבר כשהייתי בקדימה".

"הם אומרים מכיוון שביבי היה כזה גם אנחנו כאלה אני כופר בכך. אפשר לעשות פוליטיקה לא ביביסטית, להצדיק כל דבר בכך שביבי עשה את זה קודם, הופך אותם לגרועים כמוהו ואין סיבה שיעשו את זה. הם הרחיבו את החוק הנורבגי, אני אביא את המאמרים והנאומים על הפגיעה בדמוקרטיה והאסון, לא רק שיש – הרחיבו אותו", הוסיף. 

כשנשאל האם חוק יסוד ההגירה, שמנסה האופוזיציה להעביר, הוא חוק טוב השיב רמון: "צריך להעיבר את החוק כי זה מה שטוב למדינת ישראל כמדינה יהודית, אבל שקד מתחפרת בעמדותיה והיא עושה טעות". 

"כל מי שסופר את השעות, ימים, חודשים שהממשלה הזאת תתפרק עושה טעות קשה, הממשלה תעביר את התקציב בצורה מאוד חלקה. האיום היחיד לדעתי על הממשלה זה מצד רע"מ, זה לא מנסור עבאס זה ארבעה חברי כנסת. אתמול לא עבר חוק בכנסת שיש לו רוב גדול מכיוון שרע"מ התנגדה לו – גיוס בחורות דתיות לצה"ל, לא הביאו אותו כי לא היה רוב", הסביר. 

לדבריו, הממשלה תחזיק מעמד לפחות שנה, "אל תעצרו את נשימתכם, ההישג הכי גדול של הממשלה זה להוציא את נתניהו והם רואים אותו מול העיניים". 

"הדבר שיזרז את פירוק הממשלה יותר מכל דבר אחר הוא אם נתניהו ייצא מהליכוד. ביבי גרם לממשלה הזאת והוא הדבק שמונע את קריסתה", סיכם.