"מביך לראות את כל צמרת הליכוד צוהלת אחרי ההצבעה על חוק האזרחות. זאת בושה לביבי שעשה יד אחת עם טיבי וטרפד את חוק האזרחות תוך סיכון מעמדה היהודי של ישראל. לא מקובל שבנושאים הנוגעים לביטחון המדינה עושים פוליטיקה. מסתבר שכמו שהתנהגו בממשלה הקודמת, הפוליטיקה והכיסאולוגיה עמדו לפני האידיאולוגיה". כך אומר ל"מעריב" שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר בראיון ראשון.

בתשובה לשאלה האם הממשלה תשרוד הוא מדגיש: "אני יכול להרגיע את חברי האופוזיציה. הממשלה הזאת לא תיפול, בטח לא באמצעות קומבינות של ביבי וטיבי. התקציב יעבור אחרי החגים ללא שום ספק. לאחר אישור התקציב הממשלה תוציא את ימיה ותכהן ארבע וחצי שנים".

על הזינוק במחירי הפירות והירקות אמר: "לא צריך להתרגש מכל עליית מחירים. מדברים על הזינוק במחירי האננס וחלק מהפירות האחרים. לא חייבים לקנות אננס, למי שחושב שלא משתלם לשלם 50 שקל עבור פרי אחד".

עוד אמר: "חשוב לשמור על מחיר סביר של מוצרי המזון הבסיסיים כמו החלב, שם אנחנו מובילים בימים אלה רפורמת מחירים. אני מקדם עסקת חבילה לענף החקלאות בשיתוף משרד האוצר. העקרונות הם מחיר זול לצרכן, שכלול המשק ופתיחתו לתחרות, ושמירה על החקלאות ותוצרת הארץ".

על ההיגיון בפטור ממע"מ על פירות וירקות, שכרוך באובדן הכנסות של 3.5 מיליארד שקל, אמר פורר: "אני מסכים שהפטור ממע"מ גורר בעיות בגביית מסים והון שחור. יש לשקול הטלת מע"מ של אחוז בלבד על מוצרי חקלאות, במטרה לפקח על השוק, שידוע שיש בו הרבה הון שחור".

לדבריו, "כדי להוריד מיד את פערי המחירים יש לשקול הקמת שוק סיטונאי. ניתן גם לקיים ירידי מכירות של פירות וירקות ישירות מהחקלאי".

הראיון המלא עם שר החקלאות יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"