צה"ל הרס הלילה (בין רביעי לחמישי) בתרמסעיא את בית המחבל מונתסר שלבי שרצח את תלמיד הישיבה יהודה גואטה ז"ל, כחודשיים לאחר פיגוע הירי בצומת תפוח. 

משפחתו של המחבל עתרה לבג"ץ נגד צו ההריסה. בעתירה טענו בני משפחתו של המחבל כי הוא אינו מתגורר בבית באופן קבוע בשל אזרחותו האמריקאית. בתוך כך, בית המשפט דחה את העתירה ואישר את הריסת הבית שהתרחשה הלילה.

כמו כן, במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כזכור, לפני כחודש הוגש לבית המשפט הצבאי יהודה כתב אישום נגד שלבי. כתב האישום מייחס למחבל, תושב תרמסעיא בן 44, עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח), מספר עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

כאמור, ב-2 במאי, ביצע המחבל פיגוע ירי בצומת תפוח, בו נהרג גואטה ובנוסף לו נפצעו שני אזרחים ישראלים. שלבי נמלט מן הזירה מיד לאחר הירי, אולם נלכד על ידי המשטרה כעבור שעה, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לכוחות השב"כ. 

לאחר שנלכד, התברר כי לשלבי לא היה שיוך לאף אחד מארגוני הטרור שברשות הפלסטינית. צה"ל נתן למשפחת המחבל אפשרות להגיש השגה נגד הריסת הבית