בהתחשב בכמה שהחיים של רובנו עמוסים ומעייפים, הייתם חושבים שלהירדם תהיה אחרונת הבעיות שלנו, אבל זה לא המצב. לא מעט אנשים מגלים שלמרות העייפות המצטברת והחיבה שלהם לנמנומים, להירדם זו לא משימה כל כך פשוטה.

ד"ר לוק פ. בודואה, היוצר של אפליקציית השינה MySleepButton טוען שיש לו שיטה שיכולה לזרז מאוד את תהליך ההירדמות ולגרום לכם להרוויח על ידי כך עוד זמן שינה יקר. מדובר בשיטה די פשוטה, שמבוססת על ההיגיון שכדי להירדם, כל מה שצריך לעשות זה להסיח את תשומת הלב של המוח מכל אותם דברים שמפריעים לו לשחרר ולהיכבות.

בעיות שינה (צילום: אינגאימג')
בעיות שינה (צילום: אינגאימג')

"חוקרי שינה גילו שבזמן ההירדמות, אנשים מרבים לחוות דימויים ויזואליים ו'מיקרו-חלומות'. הדימויים המגוונים שאנשים חווים לפני השינה יכולים לעזור להם להירדם. ולעומת זאת, חשיבה בדפוסים מילוליים ואנליטיים של פיתרון בעיות, עושה את ההיפך ומעכבת את ההירדמות", מסביר בודואה באתר שלו.

את השיטה שלו מכנה בודואה "שאפל קוגנטיבי" ולפיה יש לדמיין חפצים אקראיים באופן מכוון, כדי למנוע מהמוח לחשוב בכיוונים אנליטיים ומילוליים. באפליקציה שהוא פיתח אפשר להאזין להנחיות שילוו אתכם צעד אחר צעד בתהליך, אך באתר שלו ניתן למצוא גם הוראות ליישום השיטה לבד, או בעזרת חבר או חברה שישבו לצד המיטה וילחשו לכם בקול שקט את המילים המתאימות.

ככה זה עובד 

ראשית, יש להיכנס למיטה כמובן. חשבו על מילה אקראית וניטרלית מבחינה רגשית שאיתה תוכלו להתחיל את התרגיל, היא צריכה לכלול לפחות 5 אותיות. דוגמא למילה מתאימה היא 'אפרכסת' משום שהיא גם מורכבת מאותיות שונות שאינן חוזרות על עצמן. כעת, יש לחשוב על מילים ניטרליות שמתחילות בכל אחת מאותיות המילה הראשונית. למשל: ארון, פיג'מה, רגליים, כדור, ספה, תפוח.

המוח האנושי (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')
המוח האנושי (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')

הקפידו לבחור במילים שאינן טעונות באסוציאציות מלחיצות (על 'נחש', 'מוות', 'מבחן', 'ריב' ודומיהן אפשר לוותר, למשל). אם הגעתם לסוף המילה ועדיין לא נרדמתם, בחרו מילה חדשה והמשיכו באותה שיטה, עד שתרדמו. אם אתם 'נתקעים' ולא מצליחים למצוא מילה באות מסויימת - דלגו עליה. אל תתעכבו, והמשיכו לאות הבאה בתור.

השיטה של בודואה לא עברה ביקורת עמיתים כמקובל בתחום המחקרים המדעיים, אבל לא נראה שיש נזק בלנסות אותה. ואם אתם מתקשים להירדם, אין לכם מה להפסיד מלתת לה צ'אנס.