הודעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן כי בכוונתו להחיל קריטריון חדש בזכאות לסבסוד מעונות היום לילדים עוררה סערה במגזר החרדי וביקורת גם מתוך הממשלה. חבר הכנסת פרופ' יוסי שיין מישראל ביתנו שוחח היום (חמישי) עם רון קופמן ב-103FM והבהיר בפתח דבריו כי המדיניות שמקדם שר האוצר היא לא נגד החברה החרדית: "יש פה שאלה של צמיחה, של עוני, איך אנחנו מכניסים אוכלוסיות שהולכות וגדולות בחברה הישראלית בתוך שוק העבודה".

"צריך לזכור שמדבור בהחלטה שקודמה על ידי הפקידות המקצועית באוצר עוד קודם לכן. במחקר שעשו בנובמבר 2019 נמצא שהכדאיות של אברך להצטרף לשוק העבודה ממש נמוכה כי ברגע שהוא נכנס לשוק העבודה הוא מפסיד הטבות אחרות", ציין ח"כ שיין. 



בהמשך, התייחס חבר הכנסת מישראל ביתנו לשאלה האם יש צורך בתקופת הסתגלות עד יישום ההחלטה, ואמר: "מדינת ישראל הייתה בשיתוק ממש מבחינת הכנסת ותפקוד הממשלה. ישנו רצון להגדיל את השירותים הציבוריים לרמה ממוצעת של ה־OECD כי רוצים להגדיל שוויון הזדמנויות לכולם. אבל צריך לזכור שבמציאות הישראלית הגדלת השירותים הציבוריים לא תביא להקטנת אי השוויון אם האוכלוסיות שתלויות בקצוות האלה לא יצאו לעבודה". 

"מדיניותו של השר היא קודם כל להכניס אנשים לשוק העבודה. אנחנו במצב משברי כלכלי וצריך להכניס בשלב מסוים. 1,300 ש' האלה של סבסוד למעונות היום הם חלק ממסגרת רחבה יותר. האברך יכול כרגע כבר עכשיו להתחיל בחיפוש עבודה, בלימודים", הוסיף. 

בסיום, התייחס פרופ' שיין גם לעתיד הכלכלי בישראל בעוד כ-20 שנה ואמר: "23.3 אחוזים מהתלמידים הם חרדים, 23 אחוז ערבים, עוד 40 אחוז בהשכלה הממלכתית הרגילה ו־14 אחוז בהשכלה ממלכתית דתית. הגיע הזמן לטפל בבעיה".