קיץ לוהט: תעשיית הקולנוע הישראלית חוזרת לחיים עם שני סרטי-קיץ לוהטים. הראשון, 'לשחרר את שולי' בכיכובם של חברי שלישיית 'מה קשור' - ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף - מבוסס על מערכון מתוך תוכנית הטלוויזיה 'עם סגולה'. הסרט יצא לבתי הקולנוע בשבוע שעבר ולדברי המפיצים 'יונייטד קינג', מכר למעלה מ-100,000 כרטיסים בשלושת הימים הראשונים. 100,000 כרטיסים הוא מספר הזהב שמפיקים ישראלים חולמים עליו, כך שמכירתם בשלושה ימים הוא בהחלט הישג מרשים. 

הקומדיה, ברוח סרטי חיפוש-מטמון רומנטיים, שולחת את השלישיה לקולומביה (הסרט צולם שם). אחרי שאחד מהחבורה נחטף על ידי ארגון פשע, החברים האמיצים יוצאים למעמקי הג'ונגל כדי להצילו ופוגשים שם סוחרי סמים אלימים, מסתבכים בקרבות ירי, משתתפים במסיבות ופוגשים בחורות עם נשק. יש הרבה צחוקים וקטעים שמחניפים לקהל הישראלי – כמו ניסיון כושל לשלם בביט וחיפושים נואשים אחרי ג'חנון באמצע הג'ונגל, והקהל מגיב באהבה.

מתוך הסרט ''לשחרר את שולי'' (צילום: אייל רפאלוב, יח''צ)
מתוך הסרט ''לשחרר את שולי'' (צילום: אייל רפאלוב, יח''צ)

בעוד שרבים מהמבקרים לא אוהבים סרטים מהסוג הזה (האם מותר עדיין לומר סרטי בורקס?) אבל הסרטים האלה הם חלק מהתעשייה המקומית מיום הקמתה, והקהל מת עליהם. כדאי לזכור שההכנסות ממכירת הכרטיסים עוזרות בסופו של דבר להפיק סרטים אמנותיים ורציניים יותר.  

סרטו החדש של הבמאי הישראלי נבות פפושדו 'מילקשייק אבק שריפה', (Gunpowder Milkshake), יעלה במקביל בנטפליקס בארה"ב ובבתי הקולנוע (15.7) פפושדו ביים בעבר יחד עם אהרון קשלס את 'כלבת' ואת 'מי מפחד מהזאב הרע'.

מתוך ''מילקשייק אבק שריפה'' (צילום: באדיבות RED CAPE DISTRIBUTION)
מתוך ''מילקשייק אבק שריפה'' (צילום: באדיבות RED CAPE DISTRIBUTION)

'מילקשייק' הוא סרט אמריקני בכיכובה של קרן גילאן (נבולה ב'שומרי הגלקסיה'), בתפקיד רוצחת שכירה שעובדת עבור ארגון פשע אכזרי. היא חוברת לאמא שלה (לנה הדי מ'משחקי הכס'), שגם היא רוצחת שכירה, על מנת להציל את חייה של ילדה בת שמונה שמוחזקת על ידי ארגון פשע שבו גדלה. 

אבל האם ובתה אינן לוחמות לבד. עוזרות להן 'הספרניות', חבורה מאומנת היטב של רוצחות, שפועלת מתוך ספריה ומחביאה את כלי הנשק בתוך ספרים של ג'יין אוסטין. את חבורת הרוצחות המיומנות מגלמות אנג'לה באסט, מישל יאו וקרלה גוגינו. עוד שחקן נפלא שמשתתף בהפקה הוא פול ג'יאמטי, שמגלם כאן את איש הקשר לארגון הפשע. על פי הטריילר של הסרט מדובר במעין הכלאה בין 'המלאכיות של צ'רלי' לטרנטינו.

לפני שבע שנים פפושדו וקשלס הכריזו שהם עובדים על סרט 'היו זמנים בפלשתינה', מותחן תקופתי שמתרחש בימי המנדט הבריטי, אותו תיארו כ"מותחן המשלב אלמנטים של מערבון ספגטי, סרט מלחמה, קומדיה רומנטית וסרט אילם". בהודעה שהוציאו הבמאים בשנת 2017 הם אמרו שהוא יהיה "פורטרט לעתים מצחיק ולעתים מעצבן של לידתה של האומה הישראלית, סרט חטיפה מותח עמוס בטוויסטים ונגיעות של קומדיה שחורה ואפילו רומנטיקה". עכשיו, אחרי ש'מילקשייק אבק שריפה' יוצא לאקרנים, אולי הם יצליחו לחזור לרעיון הזה שנשמע, על פניו, מרתק.