סגן המזכיר הכללי של חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, טען כי "ההתנגדות הפלסטינית שיתפה פעולה מודיעינית עמנו" במהלך מבצע שומר החומות. את הדברים אמר בראיון שיתפרסם הערב (חמישי) בתכנית בערוץ אלמיאדין, המזוהה עם התנועה. 

"ההתנגדות בלבנון סיפקה לאחים הפלסטינים מידע מודיעיני שהשפיע על מהלך הקרב", ציין קאסם, וחשף כי מדובר ב"תעמולה של הפעולה הקרקעית, שהייתה ידועה לנו ולפלסטינים באמצעות עבודת תיאום מודיעיני", בהתייחסו לפעולת צה"ל על מנהרת "המטרו" של החמאס.

כזכור, הפעולה כללה תכנית הונאה, כשצה"ל צייר תמונה כאילו הוא עתיד להיכנס עם כוחות קרקעיים לרצועת עזה. ההכנות היו אמורות להכניס את לוחמי החמאס למנהרה, ובעת תקיפתה, להרוג לפי ההערכות כ-300 עד 400 מחבלים. עם זאת, לפי פרסום "מעריב", תכנית ההונאה בסופו של דבר לא הבשילה, וכמות ההרוגים הייתה פחותה מהצפוי.

סגנו של נסראללה, שייח נעים קאסם (צילום: רויטרס)
סגנו של נסראללה, שייח נעים קאסם (צילום: רויטרס)

במהלך מבצע שומר החומות נורו מספר רקטות מלבנון לעבר שטח הארץ במהלך כמה ימים ואף הופעלה אזעקת צבע אדום בערי הקריות. כמו כן, מתפרעים חצו את גדר המערכת באזור מטולה והציתו אש בשטח ישראל. צה"ל הדף אותם בחזרה לשטח לבנון ואחד מהאנשים שחדרו נהרג.

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי שלח מסר לארגון הטרור הלבנוני השבוע, באומרו כי "מבצע שומר החומות הוא סימן לבאות למדינת לבנון". זאת, בטקס הענקת אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בלבנון למפקדי צד"ל, 21 שנה לאחר היציאה מלבנון.