למי קראת בבון?
חברת בלוגה משיקה לראשונה בישראל ג'ין פרימיום רוסי :GREEN BABOON, המיוצר בשיטה המסורתית ועובר זיקוק בדודי נחושת ייחודיים שנעשה בהם שימוש לראשונה ברוסיה עבור המותג.
הבבון הירוק מתובל ב-15 סוגי עשבים שונים הגדלים ברוסיה בינהם: אניס, שמיר, ערער, מנטה, רוזמרין, תפוז, ליקריץ ועוד, אשר מעניקים לו אופי רוסי קריר.
מחיר : 149 שקלים. הג'ין נמכר גם במארז חגיגי המגיע עם כוס לקוקטייל ב-159 שקלים
דעת השתיינים // בלוגה ידועה בעשיית משקאות שמחליקים בגרון ולכן הג'ין מרגיש בהתאם. הוא עדין וחלק, תערובת הצמחים נותנת ירקרקות ועשבוניות של ממש באף ובפה. ג'ין מאד קייצי, רענן שיתאים לטוניק קלאסי בעיקר

גרין בבון ג'ין (צילום: יחצ חול)
גרין בבון ג'ין (צילום: יחצ חול)

סליחה ברמן אבל יש דובדבנים בג'ין שלי
בית לוקסרדו המייצר ליקרים שונים כבר למעלה מ-200 שנה ומפורסם בזכות ליקר המרסקינו שלו משיק ג'ין עם דובדבנים - לוקסרדו ג'ין דובדבנים חמוצים LUXARDO SOUR GIN. הבסיס של ג'ין הדובדבנים החמוצים של לוקסרדו הוא המתכון לג'ין היבש שלהם GINEPRO DI DALMAZIA"", שהמשפחה ייצרה בשנות העשרים של המאה הקודמת. הג'ין מכיל תשעה צמחים בוטניים: ערער, כוסברה, אירוס, אנג'ליקה, גומא, ליקריץ, קינמון, הל ותפוז מר. לאחר הזיקוק בדודי נחושת מסורתיים, הג'ין מעורבב יחד עם מיץ דובדבני מארסקה של לוקסרדו המעניק לו צבע אדמדם ובכל קבוק מעוטר בתווית אומנותית שנועדה לשקף את איטליה מהמאה ה- 19, ולחגוג את ההיסטוריה המשפחתית.
מחיר: 119 שקלים
דעת השתיינים // זהו ג'ין קצת אחר, הדומיננטיות של הדובדבנים נותנת תחושה של מתיקות תותים מתובלים באף וחמיצות מעודנת בפה. פחות עבד לנו עם טוניק כי זה הופך את הג'ין למיץ מתוק. עובד הרבה יותר טוב נקי על קרח שם טעמי הג'ין עצמו יוצאים וגם בתוספת ורמוט וליים שלקחו את הג'ין למקום אחר

גין דובדבנים (צילום: יחצ חול)
גין דובדבנים (צילום: יחצ חול)

צעיר, פרוע ומעושן
ארדבג מציגה וויסקי חדש: ארדבג WEE BEASTIE 5 שנים. זהו וויסקי צעיר בן 5 שנים, המתיישן בחביות ברבן לשעבר יחד עם חביות שרי אולורוסו. הארדבג WEE BEASTIE זכה במדליית כסף לשנת 2021 בתחרויות ISC ו-SFWSC היוקרתיות,והוא מתיימר לבטא את טביעת הרגל המעושנת של ארדבג  אבל קצת יותר חד ופרוע. ככה זה צעירים.
מחיר: 179-199 שקלים
דעת השתיינים // בארדבג הזה יש פחות איפוק ואלגנטיות ויותר חדות. העשן תוקף את האף אבל שניה אחרי יש קצת מתיקות ומליחות של ים ועץ רטוב, בפה יותר עדין ממה שהוא מצהיר ואותה מתיקות מליחות לוקחת צעד קדימה עם קצת דובדבנים שחורים, וניל ושוב אותה רטיבות של ים. סיומת עמוקה וקצת שמנונית.  משהו לשתות בערב ברגוע .  

ארדבג 5 ביסט (צילום: יחצ חול)
ארדבג 5 ביסט (צילום: יחצ חול)

רגע, זה רום? ברבן או וויסקי?
המאסטר-בלנדרית של בושמילס, הלן מלהולנד משיקה עוד סידרה מסקרנת -סדרת "בושמילס קאסקס פיניש"  - סיומות בחביות שונות הנותנים לבושמילס המוכר והוותיק ביטויי ריח וטעם חדשים. לארץ הגיעו כרגע רק 2 פינישים מתוך ה-4 שהושקו: "קריביאן אוק פיניש", ערבוב של סינגל מאלט וויסקי (30% מהבלנד) שסיים את ההתיישנות שלו בחביות שהכילו בעבר רום קאריבי בן 7 שנים לפחות ו"אמריקן אוק קאסק פיניש", ערבוב של סינגל מאלט וויסקי (30% מהבלנד) שסיים את ההתיישנות שלו בחביות עץ אלון אמריקאי חרוכות פעמיים, שהכילו בעבר ברבן. בחצי שנה הקרובה יגיעו לארץ גם בושמילס בפיניש של חביות יין אדום צרפתי וחביות שרי ספרדי.
מחיר:129 שקלים
דעת השתיינים // אנחנו אוהבים בושמילס, זהו ויסקי שיודע לספק את החוויה, הוא כיפי לשתיה ונטול פוזה. משחקי הפיניש של הסדרה החדשה מספקים רעננות לטעם המוכר ומאפשרים שינוי לדרינק היומי. סיומת הברבן יותר עדינה מהצפוי גם באף וגם בפה לצד חריכה עדינה ורמזים מתוקים. סיומת הרום יותר דומיננטית וצבעונית והטעמים בה יותר מתוקים וכיף לשתות אותה על קרח. לפעמים צריך להקליל, חם פה.  

בושמילס קסאק קריביאן רום (צילום: יחצ חול)
בושמילס קסאק קריביאן רום (צילום: יחצ חול)
 

מלצר יש בירה בוויסקי שלי
ג'יימסון ,הוויסקי האירי משיק בישראל Jameson IPA Edition'', ג'יימסון שעבר תהליך יישון מוקפד וסיומת בחביות בירת IPA. מדובר בשילוב יצירתי המעניק חווית טעם מיוחדת עם רמיזות מעודנת של פירות הדר וצמח כשות שמגיעים מחביות הבירה. הויסקי מתיישן בחביות שישבה בהן בירת IPA  וסופח לתוכו את כל הטוב שהבירה יכולה להעניק. אהבנו את הרעיון.
מחיר: 120 שקלים
דעת השתיינים // באף ריח של ממש פרחוני בזכות הכשות וההדריות עם טיפה אגוזיות בזכות החבית המתובלת. בפה, למרות שיש ציפיה למשהו קצת שוקולדי, יש עושר של כשות, ירקרקות של תפוחים ועשבים וסיומת מתובלת. בעיני כיף לשתות על קרח או אפילו בקוקטייל קליל עם משהו הדרי. החברה ממליצה גם על טוניק. יופי של סיומת.

ג'יימסון IPA (צילום: יחצ חול)
ג'יימסון IPA (צילום: יחצ חול)

משמר המפרץ האלכוהולי
מותג וודקת הפרימיום BELVEDERE משיק מהדורה מיוחדת ובמלאי מוגבל של הוודקה לכבוד הקיץ, בעיצוב קיצי שיתאים לימים החמים. העיצוב החדש של מהדורת הקיץ משלב  אלמנטים שעוצבו כמחווה למרכיבים הטבעיים המשמשים להכנת הקוקטיילים המזוהים עם המותג, כגון ליים, אשכולית אדומה ועשבי תיבול ותבלין, \קווים רכים ועדינים עם נגיעות של צבע. וודקה בלוודר הינה וודקה סופר פרמיום פולנית העשויה מ-100% שיפון פולני איכותי,  ועוברת 4 זיקוקים. 
מחיר: 99-109 שקלים 
דעת השתיינים // אין פה שינוי בטעם אלא בניראות הקייצית והרעננה, זוהי וודקה איכותית וחלקה שמתאימה לאלו שאוהבים להשקיע בעצמם.

בלוודר במהדורה מיוחדת (צילום: יחצ חול)
בלוודר במהדורה מיוחדת (צילום: יחצ חול)

להיות גאים בכל זמן!
וודקת סטולי ממשיכה את שיתוף הפעולה עם קרן הארווי מילק, אשר נלחמת לשוויון זכויות עולמי לקהילה הלהט"בית, ומשיקה מהדורה מוגבלת Harvey Milk Limited Edition - בקבוק סטולי ממוספר באופן אינדיווידואלי. תווית הבקבוק מציגה איור של האמן אוז מונטניה (Oz Montania) שלקח השראה ממצעד הגאווה והסובלנות שהתקיים בשנת 1978 אותו הארווי מילק הוביל בגאווה ונשא את  הפוסטר המפורסם עם הכיתוב: " התקווה לעולם לא תידום".
מחיר: 102 שקלים
דעת השתיינים // תמיד מפרגנים לעידוד הסובלנות, האהבה, השוויון ושתיית אלכוהול ללא הבדל מין, גזע ודת

סטולי גאווה (צילום: יחצ חול)
סטולי גאווה (צילום: יחצ חול)

לורד  דה שאמברי
מזקקת דולין (דולן), מיצרני הוורמוט הצרפתיים הוותיקים, משיק את דולין ביטר דה שמברי DOLIN BITTER DE CHAMBERY.
הביטר המבוסס על ורמוט דה שאמברי, נעשה באזור שאמברי עצמו, יין הבסיס מושרה עם צמחים אמיתיים למרגלות האלפים, ללא חליטות מוכנות מראש ומתבלינים כמו תפוז מריר, גניצאה (הידוע בסגולותיו הרפואיות ) צינכונה (שימש כתרופה נגד מלריה) ששהו ביין במשך שבועות ארוכים רבים ויצרו פרופיל טעמים מריר עשבוני.
מחיר: 39 שקלים
דעת השתיינים // הבסיס הורמוטי מעניק למתיקות עליונות על המרירות אבל בקופלקס הטעמים הכללי זה דרינק מושלם על קרח. הוספנו לו סודה, הוספנו לו תפוז וזה עבד בכל מצב. בלגימה השניה והשלישית מגלים יותר ויותר את המרירות והעשבים. לא היינו מתנגדים לטעום אותו פחות מתוק אבל במחיר הזה, זה המשקה הכי משתלם להחזיק בבית.

דולין ביטר (צילום: יחצ חול)
דולין ביטר (צילום: יחצ חול)