שוברים שתיקה: הוריו של קצין המודיעין שמת בכלא התראיינו היום (שישי) ב"חדשות 12" לראשונה מאז פרסום הפרשה, והעבירו ביקורות על התנהלות צה"ל: "המערכת רצחה לי את הילד, בין אם היא התכוונה לזה או שזאת הייתה רשלנות, אני פשוט לא יודע כי אין לנו את המידע".

בהמשך הריאיון סיפרו השניים על רגעי המעצר הדרמטיים של בנם: "תפסו אותו ועצרו אותו בזמן שהוא נסע על קורקינט, זה היה דרמטי ומבהיל, אחר כך העירו אותנו בשתיים בלילה קבוצה גדולה של אנשי צבא, נכנסו ועשו חיפוש בחדר שלו".

לדבריהם, ברגעים אלו סיפרו להם כי בנם מואשם בעבירות ביטחוניות: "זה היה לנו מאוד מוזר, זה לא משהו שמשתייך אליו בשום צורה, החתימו אותנו על טפסים שאסור לנו לגלות את דבר המעצר בכלל, אפילו לאחיות שלו לא יכולנו לספר. זה היה נורא". שבועיים מרגע המעצר הורשו לפגוש אותו בפעם הראשונה: "הוא שאל למה באנו? חבל על הטרחה, הוא היה בטוח שזה ייגמר".

"זו לא מדינה דמוקרטית, זה ברור לנו כבר. אבל לא ציפינו שהתנהגו בצורה כזאת דרסנית ואכזרית. במדינה הזאת מי שלא הופך שולחן נשאר מתחת לשולחן", אמר אביו. אמו שיתפה כי במהלך שהותו בכלא הוא הרגיש בודד: "הוא הרגיש שאף אחד לא מתעניין בו יותר מהיחידה, הוא אמר לי 'כנראה נמחקתי'". 

בהמשך דבריהם, התייחסו ההורים לעבירות בהן הוא מואשם: "הוא הודה בחלק, אבל אמר שחלק מומצא. הוא רצה לחתוך בירוקרטיה ולזרז תהליכים, הוא לא העריך שזה סיכון גדול מדי או שיש סיכוי גדול שיתפסו אותו, הוא תמיד חשב מחוץ לקופסה אבל הפעם הוא הרחיק לכת".

על סיבת מותו אמרה אמו של הקצין: "להרגשתי משהו בריאותי גרם למוות שלו. הוא התקשר אליו בערב חג וביקש שנביא לו כמה דברים, אי אפשר להגיד שהוא תכנן את המוות שלו ועשר שעות קודם הוא ביקש ממני לקנות גופיות, משהו לא סביר".

בסיום דבריהם, התייחסו ההורים לכך שלמרות פטירתו בעת השירות הצבאי, בנם אינו מוגדר כנכה צה"ל: "הוא תרם למדינה, אז מי שצריך לתת לו את הכבוד זה הצבא. הסכמנו לנתיחה אחריי המוות ועד היום אנחנו מחכים לתוצאות".

"הבן שלי עשה רק טוב לצבא ברוב הזמן, הורים לילדים בצבא צריכים לדעת לשים גבולות, כי ברגע שייפלו הם יהיו לבד לבד, תזהרו", סיכם האב. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לריאיון כי "הקצין הועמד לדין והוגש נגדו כתב אישום לאור חומרת העבירות ובהחלטת שופט, הקצין נעצר עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. ההליכים המשפטיים התנהלו בדלתיים סגורות מטעמי שמירה על ביטחון המדינה. צה"ל הקפיד לשמור על פרטיות וכבוד הקצין המנוח ומשפחתו".

עוד נמסר כי "מספר חודשים לפני מותו, השתחרר הקצין מצה"ל לבקשתו, ובנסיבות אלה לא ניתן היה להביאו לקבורה בבית עלמין צבאי. עובדת מותו במתקן כליאה צבאי מחייבת את צה"ל לחקור את נסיבות המוות בצורה יסודית ומעמיקה. נפתחה חקירה של היחידה לחקירות פנים והוקמו צוותים של אגף כוח האדם ואגף המודיעין".

"הטענות שהועלו בכתבה נבדקות במסגרת תהליכי החקירה והבדיקה שנערכים בצה"ל. עם סיומם, יימסרו הממצאים למשפחה ויפורסמו. צה"ל מצוי בקשר עם משפחת הקצין ומחזק את ידיה".