יו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס שוחח הערב (שבת) עם אילה חסון בחדשות 13 והתייחס לנסיבות שגרמו לו להצביע בעד חוק האזרחות. "אף אחד לא נגע בחוק הזה 17 שנה, אפילו שום דיון ציבורי לא היה. עכשיו בחנו אותו מכל הכיוונים. השתכנעתי שיש רצון אצל רה"מ לבחון את הסוגייה באופן רציני ללא התחייבות לכלום". בנוסף לכך, אמר ח"כ עבאס כי הימענתו של ח"כ סעיד אלחרומי בהצבעה הייתה מוסכמת ולפיד ובנט ידעו על כך. 

בהמשך, התייחס ח"כ עבאס גם לחוק שזכה לשם "החוק לפיצול הליכוד", שמאפשר לארבעה ח"כים להתפצל מסיעה, במקום שליש סיעה כיום, ואמר: "אני  לא מודאג שיחליפו את רע"מ בליכוד. לא יהיו ארבעה עריקים, וגם אם יהיו, הקואליציה צריכה מרחב כדי שלא כל אחד יוכל להפיל את הממשלה". 

"אני מאמין שכל השותפים בקואליציה מבינים את חשיבות השותפות עם רע"מ ומה המשמעות של זה גם כלפי החברה הישראלית בכלל. זאת גישה נכונה לטפל בבעיות העומק של החברה הערבית. אנחנו לומדים את השיטה, מתנהלים בצורה ממלכתית ולכן אנו רוצים שהממשלה תאריך ימים, תתפקד, תסתכל קדימה ותשרת את כל האזרחים", הוסיף. 

יו"ר רע"ם אמר כי לדעתו הריסת בתים של מחבלים לא משרתת את המטרה כי "לאורך זמן שום דבר לא משתנה וההריסה הזו מביאה עוד ייאוש, תסכול לאותה המשפחה, במקום שנהיה באחד אנחנו באירוע רחב יותר. אני מציע לשקול את מדיניות הריסת הבתים, לבחון כל מקרה לגופו ולשפוט כל אדם במעשה ידיו". 

בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


כמו כן, התייחס ח"כ עבאס גם להבטחות בתמורה לכניסתם לממשלה וחשף כי "מדברים על 30 מיליון שקל לתכנית חברתית, אותו הדבר בקשר לפשיעה ואלימות, על זה גם דיברנו בממשלה שעברה. האנשים מחכים לתוצאות, מדיניות, זה מה שמעניין את האנשים, המצוקה היום-יומית". 

בסיום, אמר יו"ר רע"ם כי הם לא פוסלים שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת בענייני התקציב. "כל כוח פוליטי שירצה לתמוך ולקדם את הנושאים אנו לא פוסלים. זה כלל היסוד שלנו - לא פוסלים אף אחד, גם אם מי שיפסול אותנו, קל וחומר המשותפת שהם האחים שלנו".