שרת הפנים אילת שקד התייחסה הערב (שבת) בדף הפייסבוק שלה לנפילתו של חוק האזרחות בהצבעה במליאת הכנסת ותקפה את ח"כ בנימין נתניהו וחברי האופוזיציה: "לא העליתי על דעתי שחברי הכנסת מהאופוזיציה יתנגדו לחוק הזה. הרי הם רק אישרו אותו בממשלה! אמרתי לעצמי שכשאביא את החוק לכנסת יהיה לו רוב אדיר, כך שאני לא באמת צריכה לדאוג". 

"לא העליתי בדעתי שנתניהו יפקיר את ביטחון ישראל בשביל הטרלה פוליטית. בדיונים בוועדה המסדרת הבנתי שחברי האופוזיציה, אותם 'אידיאולוגים גדולים', משתעשעים ברעיון להתנגד לו. ועדיין, לא העזתי לדמיין שאותם אנשי ימין בראשם נתניהו "מר ביטחון"! ישתמש במה שהוא יודע היטב כמה דרמטי הוא לישראל, כדי לנגח את הקואליציה. לא האמנתי שיפילו חוק כל כך חשוב למדינה", הוסיפה. 

כמו כן, התייחסה שרת המשפטים לטענות שתמורת תמיכת סייעת רע"ם בחוק, נעשו שינויים מקלים ואמרה כי זה אותו חוק בדיוק שעולה כל שנה. לדבריה, שר הפנים הקודם, ח"כ אריה דרעי, שידרג ב-2016 את מעמדם של 1,600 פלסטינים בעלי אישור שהייה ואישר להם תושבות ארעית. 



בהמשך, אמרה השרה שקד בהקשר לתמיכתם של מר"צ ורע"ם בחוק ואמרה: "רע"מ ומרצ הצביעו בעד החוק החשוב הזה בניגוד לצו מצפונם. זהו הישג אדיר לממשלה עבור ביטחון ישראל, זה מחזק את החוק מול בג"ץ. האופוזיציה בניגוד לכל ערך אמיתי של ציונות הצביעה נגד, מי שעושה פוליטיקה כעת משחק בביטחונם של הישראלים. לא הפוליטיקה של ישראל על הפרק, אלא החיים של תושביה". 

השרה התייחסה גם לח"כ עמיחי שיקלי שהצביע נגד החוק, בניגוד לרוב חברי הקואלציה וחשפה כי "את ההסכם הזה עשיתי כשאני יודעת שאני מסתמכת על הקול שלו. לאורך כל השיח על החוק הוא התחייב שיצביע בעדו, שהוא לא יפתיע אותי. אם הוא לא היה נשבר תחת לחץ האופוזציה היה לנו רוב או אם היה מודיע עשר דקות לפני ההצבעה, היינו משיגים ח"כ שלישי מרע"ם". 

בסיום, התייחסה שקד גם להצעת חוק ההגירה ואמרה "הצעת נתניהו לחוקק אותו תוך חודשיים באופן שלא יסכן את מדיניות ההגירה הנוכחית של ישראל היא הרבה פחות מבדיחה. אנחנו פועלים בכל צעד שלנו בדרך מחושבת שמסתכלת לא על הצרכים הפוליטיים שלנו אלא בעיקר על טובת מדינת ישראל".