על רקע ההחלטה לחייב בעטיית מסיכה נוסעים בתחבורה הציבורית, יותר ויותר דיווחים מתקבלים על כך שההנחיה כלל לא נאכפת. יש לציין כי דווקא באזור נתב"ג, שם נדרשת אכיפה יתרה, נראה כי הנוסעים מתנהגים בצורה מופקרת.

כך למשל מספרת ים פרידמן, שנוסעת בקו הרכבת לנתב"ג מדי יום: "לא יכול להיות שבכל יום שאני חוזרת מהעבודה אני מרגישה שאני מסתכנת. המון אנשים שחוזרים מחו"ל לא עוטים מסיכה. הם לרוב עם מזוודות, ככה שקל להבין שהם חזרו מחו"ל. גם כשאני מעירה להם, הם במקרה הטוב עושים טובה ושמים אותה על הפה ולא על האף".

אדם צבי, עובד בנתב"ג: "גם כשאנחנו מעירים לפקחים ברכבת הם אומרים שאין להם מה לעשות עם זה ואפילו לא פונים לנוסעים מחשש לעימותים. זה מצב די הזוי, משום שחלק מהנוסעים שעולים לקווים אפילו חייבים בבידוד. באופן אישי אני נוסע עם מסיכה כפולה על הפרצוף ואני גם מחוסן - אבל זה עדיין גורם לי להרגיש לא בטוח".

הסיבה לבעיה היא שלרכבת ישראל מעולם לא היו סמכויות אכיפה בנושא המסיכות, והדבר נאכף תמיד על ידי המשטרה. ברכבת אומרים בתגובה כי הם מפעילים דיילי הסברה, בדגש על הקווים בנמל התעופה בן גוריון, אך אין בידיהם סמכויות אכיפה.