הבמאי ערן קולירין עלה אתמול ללא השחקנים הערבים־ישראלים בסרטו "ויהי בוקר" על השטיח הכחול של מסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן - לאחר שאלה הודיעו על החרמתו, משום שהוא מייצג את ישראל. 

עם זאת, קבלת הפנים באולם הייתה נלהבת. מנהל הפסטיבל תיארי פרמו אמר ל"מעריב" כי "הסרטים אינם מייצגים מדינות והסרט של קולירין מייצג את הקולנוע הישראלי, שהוא חלק ממנו. כל השאר זה פוליטיקה".

בשולי הפסטיבל נפגש שר התרבות והספורט חילי טרופר עם שרת התרבות של צרפת רוזלין בשלו. זאת לאחר שהדיאלוג בדרג שרים הופסק בתקופת קודמתו מירי רגב. טרופר אמר ל"מעריב" כי יחסי התרבות יכולים לתרום באופן משמעותי לכלל היחסים בין שתי המדינות. 

השניים שוחחו על שיתוף הפעולה בין המדינות בענייני תרבות, המשך וחיזוק ההפקות המשותפות בתחום הקולנוע והצבת תחום התרבות בצמרת סדר העדיפויות שביחסים הדיפלומטיים של צרפת וישראל. 

״שמחתי לפגוש בשותפה חשובה של ישראל בכל הנוגע לקידום התרבות והיצירה הישראלית. ביקשתי מהשרה לתמוך בהסכמי קריאייטיב יורופ ויורימאז, דבר שיסייע באופן משמעותי להרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על שיתופי הפעולה בתחום התרבות ועל הסיוע להתפתחות היצירה הישראלית והיוצרים הישראלים״, אמר טרופר.

טרופר, שחנך את הביתן הישראלי בפסטיבל, יכול היה להתחמק מצפייה בסרטו של קולירין בגלל השבת, אך רווה נחת מהצלחת סרט האנימציה של הבמאי הישראלי ארי פולמן (יוצר "ואלס עם באשיר") "איפה אנה פרנק", שזכה לתגובה נלהבת של הקהל והביקורת. 

הסרט מספר את סיפורה של קיטי, הילדה הדמיונית שעבורה כתבה אנה פרנק את יומנה עד לגירושה למחנה הריכוז. קיטי קמה לתחייה, והיא גונבת את יומנה של אנה מבית אנה פרנק באמסטרדם, כדי להתנות את החזרתו בקבלת בקשותיהם של פליטים מרחבי העולם לזכות במעמד קבע ולא להיות מגורשים חזרה לארצותיהם.

"זהו פרויקט חיי", אמר פולמן. "אני נרגש מהגשמת החלום, ומקווה שהוא יגיע לילדים רבים ככל האפשר".