יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי דחה היום (ראשון) את ישיבת הוועדה המסדרת למחר בבוקר, בניסיון להגיע להבנות יחד עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה על הרכב הוועדות הקבועות של הכנסת.

במכתב ששיגר לשר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין, ולמרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין, ובו זימון לישיבה, כתב יו"ר הכנסת כי "כחודש עבר מאז הוקמה הממשלה ועד לרגע זה לצערי לא הושגה הסכמה המאפשרת את הקמת כלל ועדות הכנסת ומינוי סגני יושב ראש כנסת קבועים".

"כידוע ועדות הכנסת הן הלב הפועם של בית המחוקקים ומצב זה מביא לשיתוק בפועל של עבודת הכנסת והוא אינו סביר. הדבר מקשה על יכולתה של הכנסת לקיים דיונים פרטניים בשלל נושאים ציבוריים וכן מקשה על הכנת החקיקה", כתב לוי.

עוד כתב כי "אמנם קיוויתי כי המשא ומתן שהתנהל בין הצדדים יישא פרי ונמנעתי מלהטיל את כובד משקלי בנושא, אך לצערי נראה כי הדברים תקועים ואני סבור שיהיה זה לא נכון כי הרכב הוועדות ייקבע באופן חד צדדי על ידי רוב קואליציוני. אני קורא לצדדים לעשות מאמץ עילאי ולהגיע להסכמות. כך נהגנו בכנסת לאורך השנים וכך אני מצפה שננהג גם בכנסת זו עם כל המורכבות הייחודית שבה".

"אנו נמצאים בימי בין המצרים לפני ציון חורבן בית מקדשנו וימים אלו מחייבים אותנו בהקדשת מחשבה על הסיבות לחורבן. כיושב ראש הכנסת שמתי לעצמי מטרה לנהוג בלב פתוח ובנפש חפצה, ואני מאין שרק כך נצליח לגשר על פערים. לפיכך אני מזמין באופן רשמי את כל הצדדים הנוגעים בדבר לפגישה משותפת של נציגי הקואליציה והאופזויציה אצלי בלשכה היום כדי לקיים משא ומתן עד שנגיע לכלל סיכומים", הוסיף. אלא שבניסיון להגיע להבנות בעניין הוועדות, הישיבה נדחתה למחר בבוקר.

הקואליציה הציעה להקים שלוש ועדות חדשות: ועדת בריאות בראשות עידית סילמן, תפוצל מועדת העבודה. ועדת שירותי דת יהודיים ופרוייקטים לאומיים, בראשות יוליה מלינובסקי, תפוצל מוועדת הפנים. וועדה לביטחון פנים, בראשות מירב בן-ארי, תפוצל מוועדת הפנים.

גורם באופוזיציה הסביר לקראת הפגישה: "הקואליציה מתנהלת בדורסנות. לא ייתכן למשל שבוועדת החוקה יהיו לקואליציה תשעה חברי כנסת ולאופוזיציה רק שישה. הקואליציה נהנת ביום טוב מרוב של 61 חברי כנסת ולכן מן הראוי שיהיה לה רוב של חבר כנסת אחד בוועדת חוקה או לחלופין לתת לאופוזיציה רוב בוועדה אחרת, למשל בוועדת הכלכלה, כפי שהיה בעבר".

לדבריו "מקובל שהאופוזיציה מחלקת את הוועדות בינה לבין עצמה אבל פה החליטו בהנהלת הקואליציה לקבוע מה הוועדות שתקבל הרשימה המשותפת. זה מצב לא סביר".