אריק (האריס) ברבינג, לשעבר ראש אגף הסייבר בשב"כ, התייחס בראיון לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM לדיווח כי מתקפת הסייבר שיבשה את התחבורה הציבורית באיראן ולאפשרות כי ישראל עומדת מאחורי מתקפה זו. ברבינג אמר: "שמעתי על זה בתקשורת אתמול ושלשום, אני מבין שזה לא יכול להיות שיש לנו רצף של שיבושים טכניים מנהלתיים מה שנקרא, ככל הנראה יש פה יד או ידיים מכוונות כדי לייצר סוג של כאוס. נשמע לי הגיוני".

ברבינג המשיך ואמר כי "מרחב הסייבר ואמצעי הלחימה של הסייבר משחקים משחק חשוב במסגרת המערכה בין המלחמות שאיננה ייחודית לישראל ואיראן או ישראל וזירות פעולה אחרות וקורה גם במקומות אחרים בעולם. למרחק אין שום משמעות". 

עוד אמר ברבינג כי "שום דבר אינו הרמטי. ישראל במצב מאוד מתקדם מהבחינה הזאת, אבל מדינות אחרות שמשקיעות בטכנולוגיה וממעטות להתעסק בתחום הגנה התשתיות הלאומיות שלהן כמו רכבות, הופכות להיות פגיעות וכל מה שמחובר לאינטרנט מראש בעל פגיעות גבוהה יותר. היום כמעט כל דבר מחובר, כך שבמלחמה המודרנית הסייבר יכול להביא לנזקים שקשורים בכאוס. במקרים יותר מורכבים ששומרים אותם לדעתי לאירועים יותר קיצוניים זה יכול להביא גם לפגיעות בנפש".

לטענת ברבינג, "ההאקרים הכי טובים בעולם נמצאים לא רחוק מכם. מהלכים מהסוג הזה הם מהלכים שיכולים לבצע גורמי מדינה או גורמי מעצמה, מעצמות סייבר. בעולם יש מספר מעצמות שמוגדרות מעצמות סייבר שיש להן יכולות מאוד טובות, ישראל עדיין במקום החמישי א השישי. את זה אמר ראש הממשלה לשעבר נתניהו ואני מתאר לעצמי שגם אחרים מגדירים אותנו כמעצמת סייבר. גם האירוע של תשתית המים שפורסם על ידי גורמים רשמיים כוון לגורמים איראנים או שליחים של איראן, שביצעו את הפעולה הזאת. זאת בהחלט פעולה עם רמת סיכון גבוהה מאוד. זה התגלה מעט באיחור". 

ברבינג הוסיף כי "מצופה ממדינה עם הגנת סייבר משמעותית שתזהה את זה בשלבים מוקדמים אבל באזור ההתקפי כמו בכל דבר צריך מודיעין מקדים, איסוף, הרבה מאוד עבודת עומק ובסוף לבנות יכולות סייבר, ולהחליט החלטה אסטרטגית של דרג מדיני".

ברבינג נשאל האם כל התקפה כזאת חושפת את היכולות וגורמת לאויב להתגונן בפני התקפה דומה. הוא אמר כי "זה נכון גם לגבי שדה הקרב הפיזי. חמאס במבצע בשומר החומות הבין שאם הוא יורה מאות רקטות בבת אחת, אחוזי אי הזיהוי של כיפת ברזל משחקים לידיו - ממציאים רעיון להתמודד עם זה. בסייבר זה מאוד דומה, לכן אתה את התחמושת הרגישה שלך, האיכותית שלך לא תבזבז על אירועים מהסוג שהיו לאחרונה.

עוד הוסיף ברבינג כי "אתה תשמור את נשק יום הדין, שזאת מילה קצת קשה, נזק סייבר מאוד משמעותי לימים מאוד מורכבים או למבצעים, שמחייבים חדירת עומק לאזורים שמנותקים מהתקשורת ושהיריב מנסה להחביא ולהסתיר אותם".