שר הבריאות, ניצן הורוביץ, העניק הצהרה לתקשורת בעקבות קביעת בג"ץ כי בתוך שישה חודשים תבוטלנה ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין מגישה להסדר הפונדקאות. בפתח דבריו אמר: "זה יום היסטורי לקהילת הלהט"ב בישראל ולחברה הישראלית כולה. זכות השוויון והזכות להורות קיבלו את המקום הראוי להן".

"אפליית אבות חד מיניים תיפסק, זו הייתה הפרה ארוכת שנים של זכות יסוד. לזוגות חד מיניים יש זכות מלאה להפוך להורים בישראל. אני שמח להודיע שמשרד הבריאות יקיים את ההחלטה ככתבה וכלשונה. אנחנו ניערך כך שנוכל לאשר הסדרי פונדקאות באופן שוויוני במועד שקבע בג"ץ", הוסיף.

לדבריו, "ההגדרה בחוק תיקרא 'הורים מיועדים': זוג חד מיני, אב יחידני או אם יחדנית. לכולם אותו שם. העתירה הוגשה לפני שנים רבות. כל הזמן הזה הממשלות ביקשו דחייה, שנה ועוד שנה, וכך זה נסחב. כשנכנסתי למשרד הבריאות היה ברור לי שצריך לשים לזה קץ. נדרשנו להשיב לעתירה ואמרתי בבירור שהעתירה צודקת. צריך פסק דין שייתן שוויון אמיתי וכך אכן יהיה".

בתוך כך, החלטת בג"ץ התקבלה בתגובות שמחה וניצחון בקרב הקהילה הלהט"בית. איתי ויואב פנקס ארד, העותרים מאז שנת 2010 נגד האפליה בפונדקאות, לצד עמותת "אבות גאים" בראשית עוז פרבין וסוכנות "תמוז", הגיבו לפסק הדין: "ניצחנו! ועכשיו זה סופי. פסיקת בג"ץ היא צעד גדול לעבר שוויון לא רק ללהט״ב בישראל אלא שוויון בישראל בכלל. הפסיקה חשובה לכולנו כי כל אפליה שרירותית היא חרפה למדינה. היא אומרת את הדבר שאזרחי ישראל הבינו כבר מזמן: משפחה להט"בית, כמו גם משפחה חד הורית של אם או אב ועוד מודלים - כולן משפחות. לאף אחד אין זכות להפלות הורים ולמנוע מהם גישה למשהו, רק בגלל שהם לא 'איש ואישתו'".

עוד הוסיפו כי "מקומם של חוקים פרימיטיביים כאלה בספרי ההיסטוריה ולא בספר החוקים של שנת 2021. בג"ץ נהג לאורך השנים באיפוק מפליג כלפי המדינה, שמאז שנת 2010 ועד היום סירבה לעשות את הדבר הפשוט, המוסרי והצודק: להכיר באפליה הבוטה בחוק ולתקן אותו. עוד ועוד הזדמנויות, ארכה אחרי ארכה שבג"ץ נתן למדינה, הובילו למריחות ולאינסוף מילים ריקות שנרצה כולנו לשכוח ושלא הוסיפו למדינה כבוד. 12 שנים אחרי שיצאנו לדרך – בזכות פסק הדין הזה, יוכלו להיוולד אלפי ילדים, בחיק משפחותיהם האוהבות, כאן בישראל. כמה מתבקש, כמה טבעי".

עו"ד חגי קלעי, המייצג את העותרים מסר: "למעלה מעשור חלף מאז שפנינו לבית המשפט למגר את ההפליה הקשה שבחוק הפונדקאות, ועד לסעד הסופי שניתן היום. המסר החשוב והברור של בית המשפט העליון משנה שעברה, כי אפליה על בסיס נטייה מינית חמורה ואסורה, תורגם לפסים מעשיים, ולהפסקת ההפליה בפועל".

"מובן, כי ישנם אלפים, אשר עבורם פסק הדין ניתן באיחור, ואשר נדרשו להשקיע משאבים רבים בהליכי פונדקאות בחו"ל, או שנמנעה מהם היכולת להפוך להורים כלל ועיקר. טוב יהיה, אם ההליך הנוכחי יביא להפנמת נורמות של שיוויון, בכלל, ועל רקע נטיה מינית וזהות מגדר בפרט, גם בהקשרים רחבים יותר, של הכרה שיוויונית במשפחות להט"ביות על כל סוגיהן, הכרה לה המדינה כיום מתנגדת", המשיך. 

גם באגודה למען הלהט״ב הגיבו לפסיקה ומסרו כי "הכרעת בג"ץ היא נקודת ציון היסטורית במאבק שלנו לשוויון. שופטי בג"צ השכילו לקבל את ההחלטה האנושית והצודקת שבכנסת התקשו להעביר במשך עשור בגלל ווטו פוליטי של מפלגות קיצוניות. ההישג האדיר הזה נותן לנו כוח להמשיך להיאבק עד להשגת שוויון זכויות מלא לכל חברות וחברי הקהילה הגאה בכל תחומי החיים״.

גם במערכת הפוליטית מיהרו להגיב להחלטה, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, צייץ: "מברך על החלטת בג״ץ בעניין הפונדקאות, להיות הורים זו זכות בסיסית אנושית זו החלטה ראויה ערכית וחברתית".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב גם הוא להחלטה: "סוף סוף, שוויון! בגץ קובע שזוגות הומואים ויחידנים יוכלו להביא ילדים בפונדקאות - בישראל. כשנכנסתי למשרד היה לי ברור שצריך לשים סוף לגרירת הרגליים והודעתי לבג"צ שהעתירה צודקת ושאנו ערוכים לפסק דין מחייב. 
נערך בהקדם לקבלת בקשות לפונדקאות מגברים. ננהג באחריות, באיזון, ובשוויון".

ח״כ אבתיסאם מראענה (העבודה): ״מברכת על פסק הדין החשוב של בג״ץ שמתיר פונדקאות גם לזוגות מאותו מין והורים יחידניים. נעשה הכל עד שנגיע לשיוויון מלא לקהילת הלהט״ב דרך בית המחוקקים עצמו ולא בהחלטת בית משפט".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "החלטת בג"ץ היום אומרת את המובן מאליו - שכל אדם, גבר או אישה, סטרייט או להט"ב, שווה וזכאי לזכויות שוות. לצד התיקון שהביא בג"ץ, עלינו לעגן את המובן מאליו בחקיקה. כחול לבן תקדם את החוק של ח"כ איתן גינזבורג שיסדיר את השוויון בפונדקאות לכל אזרח תוך שמירה קפדנית על זכויות האדם בתהליך".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפסיקה: "השבת, המשפחה והכשרות הם מסימניה המובהקים ביותר של היהדות. אורח החיים היהודי שמר על עם ישראל במשך דורות. כמה אור וטוב היהדות הביאה לעולם".

הוא הוסיף כי "הממשלה הזו, יחד עם בג"ץ סימנה לעצמה מטרה - כרסום ביהדותה של מדינת ישראל. שר הבריאות בממשלתו של בנט ביקש מבג"ץ להתערב בחקיקה של הכנסת אחרי שהבין שאין לה רוב בדמוקרטיה הישראלית ובג"ץ כצפוי נענה לבקשה בחפץ לב והפיל לבנה נוספת בחומת המשפחה היהודית".

"אלפי שנים שרדנו את מי שביקש לפגוע ביהדות, נשרוד גם את לפיד, ליברמן ובנט. אין לי ספק שארגוני הנשים ילחמו נגד החלטת בג"ץ שמתירה סחר בנשים למטרת פונדקאות"ף המשיך. 

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) צייץ: "החלטה חשובה של בג"צ, ששוב נאלץ להתערב במקום בו הכנסת נכשלת ביצירת שוויון בין אזרחי המדינה. להיות הורה זוהי זכות בסיסית ואין שום סיבה למנוע מגברים לממש את הזכות בהליך פונדקאות בישראל. אין ספק שזו פריצת דרך משמעותית בדרך לשוויון מלא אך כמובן שלא נוותר על עיגון הזכויות גם בחקיקה".

פרופ' דפנה הקר, ראשת התוכנית ללימודי נשים ומגדר וחברת סגל בפקולטה למשפטים, אונ' ת"א, בירכה: "טוב עשה בית המשפט שהפסיק לחכות לכנסת, וקבע כי יש להפסיק את האפליה נגד גברים בחוק ההסכמים לנשיאת עוברים (פונדקאות). עדיין, הבעיות הקשות שנוצרות בהשכרת רחם לא נעלמות. הסכנות הרפואיות שההפריה החוץ גופית, ההריון והלידה יוצרות לפונדקאית וכיצד ראוי לפצות עליהן, החשש מניצול כלכלי של נשים מוחלשות שפונות לפונדקאות כמקור הכנסה, והאיסור על פונדקאות אלטרואיסטית של קרובות משפחה – כל אלה מחייבים דיון חברתי ומשפטי נוסף. מדינות רבות אוסרות על פונדקאות, ויש לכך סיבות טובות. אסור שהכמיהה להורות גנטית תוביל לפגיעה וניצול של נשים".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין מילים לתאר ההתרגשות מפסיקת בג"צ. היסטוריה!"