הממשלה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני את העברת מנהלת הבדואים למשרד הרווחה, כפי שדרשה מפלגת רע"מ. זאת, בהמשך לדרישת הרשימה ליישום מיידי של שורת החלטות מההסכם הקואליציוני שנוגעות לקידום החברה הערבית.

 יו״ר סיעת רע"מ ח״כ וליד טאהא מסר: "בתום יום גדוש מגעים, וכשותפים לקואליציה, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של שורה של החלטות מההסכם הקואלציוני של רע״מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית".

בתוך כך, הרשות ביטלה שישה צווי הריסה, ויוכרז על הסדרה באזור. בתגובה לכך, חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט, וכתב: "הוא ייזכר לדיראון עולם, מכר את מדינתו לתנועה האסלאמית ונכנע לסחיטה ואיומים. אפילו בקואליציה מתחילים לעכל שמכירת החיסול לנגב התחילה כבר בפועל". 

משמעות העברת המנהלת היא כי האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב יועברו. יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, פרסם מוקדם יותר היום הודעה בשפה הערבית, בה הבהיר כי מפלגתו דוחפת את הממשלה לקבל החלטות מעשיות לטובת החברה הערבית. "רע"ם דואגת להרחיב את השותפות בקואליציה", כך נכתב. "לחברה שלנו נמאס ממודל 'שחקן הספסל', שפוגע במעמדו של הערבי ובהישגיו הפוליטיים", הוסיף.

קודם לכן, חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ הודיע במפתיע כי "חברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". האיום הגיע על רקע רצונם של חברי הכנסת מרע"מ להוציא את סמכויות מנהלת הבדואים ממשרד רה"מ למשרד הרווחה.

גורמים במפלגת ימינה הגיבו לדברים ומסרו: "העניין ממילא מופיע בהסכמים הקואליציוניים , כך שמדובר בספין בלבד". בכנסת העריכו כי ההודעה באה כתרעומת על מגעים בקואליציה לשיתוף פעולה בהצבעות עם הרשימה המשותפת.

באופן דומה, חבר הכנסת מאזן גנאים הציב הבוקר איום נוסף ליציבות הקואליציה, כאשר אמר כי כל החלטה של ישראל לתקוף את הפלסטינים תוביל לפרישתו מהקואליציה. "עזה, לבנון והמקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים הם קווים אדומים", הסביר גנאים בראיון ברדיו מכאן. 

בעקבות הראיון של גנאים, עמיחי שיקלי תקף את הממשלה, וצייץ כי "צריך לתת עוד הסברים למה הממשלה הזו נשענת על משענת קנה רצוץ? או שהראיון הזה של "השותף הטבעי" בממשלה והמסקנות המסוכנות היוצאות ממנו מספיקות?".

ח"כ איתמר בן גביר הוסיף לבקר את רה"מ נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, וכתב כי הם "שבויים בידי האחים המוסלמים. ההודעה הזו היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל".

ח״כ אופיר סופר מהציונות הדתית כתב התייחס להודעתו של טאהא ואמר כי הוא "רוצה לומר שרע"מ לא תצביע בעד חוקים עד התשלום או מכירת הערכים הבאה. צפו לעדכונים".