המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עם הארכיון הציוני המרכזי יזמה תחרות צילום בקרב תלמידים מכל העולם בה התבקשו לשחזר תמונות היסטוריות. התחרות יצרה חיבור חד פעמי של ילדים מכל העולם לאירועים היסטוריים ישראלים באמצעות תמונות, אשר נועדו לחבר את הילדים להיסטוריה של מדינת ישראל, להבין את השינויים שחלו בה לאורך השנים, להשוות בין עבר והווה ולגלות את סיפורה של המדינה.

״הרגעים ההיסטוריים שעיצבו את העתיד של מדינת ישראל מקבלים כעת שוב חיים ועיבוד מחדש לפי ראות עיני התלמידים המשתתפים בתחרות מכל רחבי העולם. יש כאן הזדמנות לגעת בהיסטוריה באופן מסקרן ומרתק״, אמרה יפעת עובדיה לוסקי, ראשת המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית.

שחזור תמונת פסטיבל המחול בקיבוץ דליה (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)
שחזור תמונת פסטיבל המחול בקיבוץ דליה (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)

יו"ר הארכיון הציוני בת גלים שער הוסיפה: "התמונות מספרות את הסיפור שלנו כעם, ושחזור שלהם ע"י הדור הצעיר יכול להחזיר את העבר לתמונה ולחבר אותנו למורשת שלנו, מתוך מבט צופה פני עתיד." התחרות זכתה לתהודה גדולה ברחבי העולם והתקבלו תמונות מכל קצוות העולם".

את המקום הראשון בתחרות חלקו שלושה זוכים: תלמידי בי"ס ראשית חוכמה במוסקבה, רוסיה, אשר שחזרו תמונה של ילדי תימן במעברה, תלמידות בי"ס פרסמן בלוס אנג'לס שבארה"ב, אשר שחזרו תמונה מפסטיבל המחול בקיבוץ דליה וילדי מרכז אלומות קיימברידג' באנגליה, ששחזרו את תמונתו של חיים ויצמן המצביע בבחירות.

שחזור תמונה של ילדי תימן במעברה (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)
שחזור תמונה של ילדי תימן במעברה (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)