״אני שולח את ברכותיי החמות ביותר על כניסתך לתפקיד נשיאה ה-11 של מדינת ישראל". כך פתח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את איגרת הברכה ששלח היום (ראשון) לנשיא המדינה יצחק הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד. 

"אני יודע שאתה מחויב מאוד לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שחיה בשלום ובביטחון לצד שכנותיה. אני בטוח כי בשנים הבאות תתרום רבות לקידום דו-קיום וסובלנות בחברה הישראלית ותוביל מסר של תקווה לגבי העתיד", הוסיף הנשיא האמריקאי.

ביידן הוסיף כי הוא מקדיש עצמו "לחיזוק השותפות המתמשכת בין שתי מדינותינו, שותפות המושרשת בערכים המשותפים שלנו ובעשרות שנים של פעילות הדוקה בכל התחומים בין ממשלותינו. אני מעריך את העובדה שתמיד היית תומך נלהב ביחסים שלנו ומצפה לקידום האינטרסים המשותפים שלנו בשלום, ביציבות ובביטחון ישראל והמדינות ברחבי המזרח התיכון".

הוא סגר את הברכה באיחולי הצלחה בתפקיד החדש והבהיר כי הוא "מצפה להזדמנות לשוחח על האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני מדינותינו".

כמו כן, נשיא המדינה שוחח הערב עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהתקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד.

בהודעה לתקשורת, הבהיר בית הנשיא כי הרצוג "הודה לראש הרשות על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים. כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה".