לאחרונה מסתובבות ברחבי הרשת שמועות ופרשנויות כלפי הפרשן של "חדשות 12", אמנון אברמוביץ', המבקשות להשמיצו. אחת מהן, טוענת כי פעולותיו במלחמת יום הכיפורים היו מצג שווא. תא"ל (מיל') עוזי בן יצחק, המג"ד ומפקד הטנק של אברמוביץ' במלחמת יום הכיפורים, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על היום בו נפצע הפרשן.

"זה היה היום השני ללחימה, הייתה הסתערות של כל הגדוד ולמרבה ההפתעה הטנק הראשון שנפגע היה טנק המג"ד, הטנק שלי. הטנק נפגע מטיל סאגר בחלק הקדמי התחתון בצד ימין", אמר.

לדבריו, בתוך הטנק היו צוות מלא: "תותחן, קשר, אמנון שהיה הנהג ואני. הטיל פגע בצד ימין בחלק התחתון ליד גלגל המתח. בטנק הזה מאוחסנת הרבה מאוד תחמושת אבל הטנק היה ריק כי ירינו את רוב התחמושת ולא היה פגז אחד אחרת לא הייתם מדברים איתי ולא עם אף אחד".

"מטען הטיל חדר דרך השריון וגם זרק פנימה רסיסים להוטים ובעיקר הדף עצום. ההדף הזה עבר דרך תא הנהג, דרך אמנון ועלה כלפי מעלה. שני אנשי הצוות האחרים נותרו בפנים, ואמנון בתא הנהג. אמנון החזיק את ההגה בידיו והטנק המשיך בנסיעה ישרה. הוא לא קיבל תנועה לאחד הכיוונים", סיפר.

לדברי בן יצחק, אברומוביץ' החזיק את הטנק ישר כ-150 מטרים, עד שנתקע בתחתית הדיונה: "מה הלך לו בראש אני לא יודע, אני רואה את הטנק נוסע ישר, לא מסתובב לא ימינה ולא שמאלה, נוסע ונתקל בדיונה. שני אנשי הצוות האחרים חילצו את עצמם ורצנו וביצענו פעולות חילוץ של אמנון מתוך תא הנהג".

כשנשאל האם אברמוביץ' לא יכל היה לחלץ את עצמו, השיב כי "אף אחד מאנשי הצוות לשמחתי הרבה לא נהרג, צריך במקרה הזה כשמדברים על אמנון כגיבור והאיש גיבור להבין אדם שבעצם חזר מהמוות לחיים. זה לא רק עצם הפעולה שהוא עשה תוך כדי הלחימה, בנהיגה עד שהטנק נתקע אלא גם מה שקרה אחרי זה".

בסיום דבריו התייחס בן יצחק לפגיעה ב"פרה הקדושה" של מדינת ישראל, חללי ופצועי צה"ל: "מדובר בהתפתחות שלילית של החברה הישראלית, זה הכול. נגיד שדעותיי הפוליטיות שונות לחלוטין מדעותיו של אמנון, אז בשבילי הוא לא החייל שלי והגיבור?".

"הוא שיקם את עצמו, הביא את עצמו למקום בו הוא משפיע חברתית, שיבוא כל אחד ויעמוד מולי ואני אתמודד איתו כפי שאני יודע להתמודד. אלה דברים מכוערים שצריך להעביר אותם מהחברה הישראלית, וודאי אלה שמתבטאים באופן כזה לא ראויים לשום דבר. אמנון הוא גבר שבגברים", סיכם.