ד"ר דגנית פייקובסקי, סגנית נשיא הפדרציה העולמית לאסטרונאוטיקה מטעם סוכנות החלל (האוניברסיטה העברית) שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה להישג ההיסטורי שהשיג אמש המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירג'ין גלקטיק, כאשר המריא לחלל ושהה בו במשך כשעה.

"מי שעוקב אחרי הסיפור של ברנסון יודע מתי הוא הקים את החברה, כמה זמן לקח לו להגיע למקום הזה, וגם את אותה נקודה ב-2014 שהוא איבד טייס בטיסת ניסוי, מה כתבו ואמרו עליו ואיך שהוא הגיב זה באמת מרגש. בהקשר הרחב, צעד קטן וראשוני מאוד למה שבעתיד יהיה תיירות חלל", אמרה.

פייקובסקי הסבירה כי ברנסון למעשה הגיע למה שמכונה שולי החלל, בגובה של בערך 88 קילומטר מעל פני הקרקע: "יש חלק שמתייחסים לזה מעל 100 קילומטר ובארה"ב בדרך כלל מתייחסים לגובה של 85 קילומטר, אפשר לומר שהוא הגיע לשולי החלל. מבחינה טכנית הצורה בה הוא מגיע לשם מייצרת עבורו את התחושה של ריחוף".

"מדובר בהיעדר כוח משיכה, בגלל הצורה בה מגיעים לשם ולא בגלל עצם השהות במקום עצמו זה מייצר אל מול כוח המשיכה התנגדות אחרת ולמעשה מקבלים את אותה תחושת ריחוף", הוסיפה.

כשנשאלה האם מבחינה מדעית ברנסון אכן הגיע לחלל השיבה: "השאלה מאיזה צד של הקו אתה מסתכל, זה הגדרות שהאדם נותן. אתה רוצה להיות מחוץ לאטמוספירה באופן מלא? אתה צריך להרחיק עוד".

"כדי לצאת מהאטמוספירה באופן מלא צריך להרחיק עוד הרבה אל תוך החלל. הוא הגיע לשולי מה שמתייחסים אליו כאל הקו שמעבר לו אנו נמצאים בחלל, שיש לזה השלכות כלכליות משפטיות", אמרה.