תרופת סבתא לשריפת קלוריות? הדיאטנית המומחה של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, ניגשה השבוע, בפינת שבירת המיתוסים שלה, לסוגייה שמעניינת רבים המשתמשים בפתרון הקסם לשריפת קלוריות. האם שתיית מים עם לימון ושמן זית באמת עוזרת לשריפת הקלוריות?

"ובכן, מדובר במיתוס", הפריכה רוזמן את השמועה. "מים עם מיץ לימון ושמן לא משפרים את יכולת הגוף לשרוף קלוריות, וגם לא עוזרים לדיאטה. להיפך, בכל כפית שמן זית יש 50 קלוריות, ברבע כוס מיץ לימון יש עוד 30 קלוריות - כלומר, כבר מדובר ב-80 קלוריות שאתם כנראה בכלל לא סופרים".

שמן זית (צילום: ingimage ASAP)
שמן זית (צילום: ingimage ASAP)

"ייתכן שלחלק מהאנשים, שתיית מיץ לימון ושמן זית עוזרת לפעילות המעיים ומערכת העיכול או למניעת עצירות, אבל לדיאטה ולשריפת הקלוריות זה לא עוזר", המשיכה.

רוזמן אף חילקה המלצה: "כוס מים בלי תוספות על הבוקר, יכולה בהחלט לגרום לתחילת תנועתיות במערכת העיכול שנחה כל הלילה, ולכן למנוע עצירות, אבל לשם כך אין צורך בתוספות".

"ולגבי הלימון עצמו", אמרה עוד, "יש בו 29 קלוריות במאה גרם (חצי כוס מיץ) ו-2.5% סוכר (וזאת לעומת תפוז שמכיל 10% סוכר). כמות הוויטמין C בכל פירות ההדר זהה - כ-53 מ"ג למאה גרם. חשוב לדעת שככל שעובר זמן מרגע הסחיטה של הלימון, יותר ויטמין C מתפרק וכבר לא יעיל לגוף".