אנה סטפן, שחקנית ובמאית שהייתה בין המתלוננות נגד משה איבגי, הביעה דעתה היום (שני) בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM על החלטת בית המשפט לשלוח את השחקן ל-11 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מין. סטפן מתחה ביקורת נגד אנשי התעשייה שלכאורה ידעו על מעשיו של איבגי ולא עצרו את ההתנהגות שלו: "חשפנו את איבגי, ועכשיו אני מקווה מאוד שכולם יודעים איזה טורף הסתובב בתעשייה. כל העדויות נגד איבגי הן קצה הקרחון, יש עשרות אם לא מאות נשים שהוא פגע בהן, בגופן, בנפשן ובפרנסתן". 

סטפן אמרה כי "הנשים שפתחו את הפה הן רק אחוז קטן. התופעה הזאת הרבה יותר רחבה. זה נחשף, וזה הכי חשוב. נוסף על כך, כל הדבר הזה קרה בגלל שהתעשייה והאנשים מסביבו של איבגי אפשרו את זה – היה יותר קל להסתיר את הנשים מאשר לשים גבול לאיבגי, שנחשב מלך התעשייה. חשבון הנפש צריך להגיע מכל האנשים שנתנו לזה יד, ואני מאוד מקווה שהתופעה הזאת תיכחד ותיעלם".



בהתייחס לגזר הדין אמרה סטפן כי "לבית המשפט הגיעו מקרים יחסית קלים. אני לא מזלזלת בכלל במה שנשים עברו, אבל מבחינת הפגיעות שכן נחשפו, מדובר במקרים קלים באופן יחסי. אני לא יודעת אם השופט לקח בחשבון את דפוס הפגיעה שנמשך שנים. אני עברתי פוליגרף ונמצאתי דוברת אמת – הוא לא רק תקף אותי מינית, הוא גם פיטר אותי ובכך פגע בפרנסה ובקריירה שלי. אני מקווה שהשופט לקח גם את זה בחשבון.

משה איבגי בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
משה איבגי בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

בנוסף לכך, סטפן אמרה כי "אני מקווה שאיבגי ינצל את 11 חודשי המאסר לחשבון נפש. אני לא בקטע של נקמה, בהתחלה הוא בכלל קיבל 6 חודשי מאסר על תנאי וגם על זה הייתה לו החוצפה להגיד שמדובר בעונש כבד".

עוד הדגישה סטפן: "אני לא חושבת שכלא יכול לתקן מישהו. מה שמתקן זה הכרה במעשים, לקיחת אחריות, תיקון וריפוי. זה משהו שלאורך כל הדרך, איבגי לא עשה. הוא הכחיש את כל המקרים, גם בראיון האחרון שנערך עמו, הוא הכפיש אינספור פעמים את המתלוננות, ולא לקח שום אחריות. כשאין לקיחת אחריות, אז הבן יצטרך לשבת בכלא – ושם, אני מקווה, תפתח לו המודעות".

סטפן נשאלה האם יש להחמלה כלפי איבגי בעקבות גזר הדין והיא הגיבה: "קודם כל, יש לי חמלה לעצמי, שהייתי צריכה לעבור את הפגיעה הזאת, לשתוק, ראיתי איך הוא משגשג וגם איבדתי את הפרנסה והקריירה. אם איבגי היה מביע חרטה, מתנצל ומתחיל תהליך, אז אני לא חושבת שבכלל הסיפור הזה היה מגיע למשפט".

בהמשך, תקפה סטפן את השחקן: "כל מה ששמענו מאיבגי זה שמצפונו שקט, שמעולם לא פגע באף אחת, שהוא לא זוכר, שהוא מתנצל אם מישהי מרגישה ש... כאילו מה, אנחנו מדמיינות דברים? אם ברגע האחרון עורך הדין הדריך את איבגי שיגיד שהוא בטיפול, אז אני מקווה בשבילו ובשביל משפחתו שהוא אכן בטיפול – אבל מה שחשוב לי זה שהטורף לא מסתובב בתעשייה יותר".