ממשלת ישראל ה-36 ציינה חודש לכינונה ועל פי סקר חדשות 12 שפורסם הערב (שני), עד כה היא אינה מאכזבת את בוחריה, שכן במידה והבחירות היו מתקיימות היום, היא הייתה זוכה ל-63 מנדטים. בנוסף, על פי הסקר, אחוז גבוה יותר בציבור מאמין כי ניהול משבר הקורונה בידי הממשלה החדשה הוא טוב.

למרות התוצאה החיובית, המפלגה הגדולה בכנסת הייתה נשארת הליכוד, בראשותו של בנימין נתניהו, אשר שומרת על כוחה וזוכה ל-30 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא מפלגתו של שר החוץ יאיר לפיד, יש עתיד, אשר הציבור היה מעניק לה 19 מנדטים.

במקום השלישי מפלגת ש"ס עם 9 מנדטים, כאשר מיד אחריה מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ימינה, עם 8 מנדטים, כמו גם מפלגות כחול לבן והעבודה, שותפותיו לקואליציה, אשר מחזיקות ב-8 מנדטים גם הן.

יהדות התורה וישראל ביתנו לא הרחק מאחור, עם 7 מנדטים כל אחת, כאשר הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, הציונות הדתית ותקווה חדשה מחזיקות כל אחת ב-5 מנדטים ורע"מ ומרצ סוגרות את 120 המושבים בכנסת, כשכל אחת זוכה ל-4 מנדטים בלבד.

בנוסף, הציבור הישראלי נשאל מיהו האדם המועדף עליו לתפקיד ראש הממשלה? על כך השיב הציבור כי ראש הממשלה הקודם נתניהו הוא המתאים ביותר, כאשר הוא זכה ל-40% תמיכה, לעומת 24% תמיכה של לפיד. ראש הממשלה הנוכחי בנט זכה ל-14% בלבד ו-8% נוספים השיבו כי אינם יודעים.

בנימין נתניהו בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

לסיום הסקר, שנערך על ידי מנו גבע וחדשות 12, נשאל הציבור האם הוא מרוצה מתפקוד הממשלה. 45% השיבו שהם מרוצים, כאשר 45% השיבו שהם אינם מרוצים ו-10% נוספים השיבו שהם אינם יודעים. כאשר נשאלו האם הם מרוצים מטיפול הממשלה בנגיף הקורונה, 49% השיבו שהם מרוצים, בעוד 38% השיבו שהם אינם מרוצים מטיפול הממשלה בקורונה. 13% נוספים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 502 נשאלים, טעות דגימה 4.4%-+.