מהבקבוק או מהברז? האם יש הבדל מהותי בין מים מהברז למים מינרלים בהקשרי דיאטה? שרונה, אחת המאזינות בתוכניתה השבועית של הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, התייעצה איתה בקשר לשתיית מים מותפלים (מי ברז), ושאלה האם יש צורך בלקיחת תוספת מינרלים. התשובה של רוזמן לא איחרה להגיע.

"תשמעי", התחילה הדיאטנית את דבריה. "המים שמותפלים אין בהם המון מינרלים שאמורים להיות במים, ומצד שני אין בהם המון מינרלים שלא אמורים להיות במים, כמו כלור ודברים אחרים. כמובן גם שאין מלח בכמות גדולה וכו'".

"הבעיה היא", המשיכה, "שהמים האלה גם משמשים להשקייה, ואז הטענה היא שגם בחקלאות יש פחות מינרלים. נגיד שאני בודקת כמה אשלגן או מגנזיום יש בבננה יש סיכוי שהטבלאות לפני 50 שנה והיום זה כבר פחות - בגלל המים המותפלים. משתמשים בהמון מקומות אם הבנתי נכון, 70 אחוז ממי השתייה בישראל ויכול להיות שגם בחקלאות מותפלים".

מים מינרליים (צילום: אינגאימג')
מים מינרליים (צילום: אינגאימג')

"אז איך יודעים?", ענתה רוזמן. "יש דברים שבודקים בבדיקת דם שתוכלי לדעת אם יש לך מספיק או לא כמו ברזל או סידן שאפשר לדעת לפי בדיקת צפיפות עצם ויש דברים שאפשר להרגיש כמו מגנזיום שאם חסר אחרי אימון גופני מתעקמת כף הרגל וזה חד משמעית מעיד על חוסר מגנזיום, יש אנשים שמרגישים בחזה שנתפס להם, חושבים שזה התקף לב וזה חוסר מגנזיום. אפשר לקחת רק מגנזיום וכו'".

בננה (צילום: istockphoto)
בננה (צילום: istockphoto)

"אני לא יכולה לדעת, אני משערת שיש מצב שחסרים מינרלים גם בגלל הירקות שיש בהם פחות וגם בגלל המים שאנחנו שותים שמסוננים עוד פעם במסנן הביתי אבל אנחנו לא יכולים לדעת כמה, רק בבדיקות או בתחושה", סיכמה את דבריה.