עוף גוזל: הרשת גועשת בעקבות אייטם שהתפרסם אמש (שלישי) בתוכניתו של נדב בורנשטיין בקשת 12 - "חי בלילה", בו נראית תמונתו של גוזל תוכי פצוע, ומתחתיו הכותרת "בנט הציל תוכי". הכוונה היא כאמור לראש הממשלה נפתלי בנט, שעל פי הדיווח עזר לתוכי קטן שנפצע. שועי הרשת לא נשארו אדישים.

הזעם התבטא בעיקר סביב מוצדקות הסיפור החדשותי, כשיבגני זרובינסקי, משתמש מוביל בטוויטר, כתב: "זה השיא". לאחריו הגיעו אינספור תגובות, ביניהן: "באמת?" ו-"הסיפור עם התוכי מרגיש לי קצת פדיחה, זה כאילו שם את ישראל בפרופורציה. פוטין תופס דב, מציל נמר, משחק עם כריש. בנט - משחק עם תוכי".

גולשת נוספת הגיבה: "עכשיו בחנויות במהדורה מוגבלת - 'איך מצילים תוכי?' מאת נפתלי בנט", כפארודיה על ספרו של ראש הממשלה "איך לנצח מגפה?". לאחר מכן הוסיף זרובינסקי תגובה מפוברקת מלשכת בנט: "התוכי הדליף". גם מגיש ערוץ 20, שמעון ריקלין, התייחס לנושא: "הכותרת - בנט הציל תוכי. צריך להיות - תוכי הציל תוכי".

נפתלי בנט (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)
נפתלי בנט (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)

"הישג ראשון לממשלה"

גם במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים לציוץ, כשאויביו ממחנה הימין של ראש הממשלה, ח"כ איתמר בן גביר ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו צייצו בתגובה אף הם לידיעה.

"אל תזלזלו בנפתלי בנט", צייץ בן גביר. "בחודש אחד הוא הציל את הכיסא שלו, של איילת - ותוכי. אבל ההישג המשמעות שלו הוא השינוי שעברו בזכותו ערוצי החדשות, מאינסוף ידיעות נגד ביבי, שרה וכל מה שמריח ימין, הם עברו במהירות לחיבוקי שופרות מביכים. 'בנט מבסוט, מחייך, ענייני', ועכשיו גם 'הציל תוכי'. פראבדה למופת", כתב עוד.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו הסתפק בתגובה קצרה: "הישג ראשון לממשלה".