שיא עולמי נשבר: יש בעולם כמה אנשים שעדיין לא התקדמו לדור החדש של קונסולות המשחקים. עד כמה לא התקדמו? ובכן, הם עדיין משקיעים סכומי עתק בקנייה של משחקים לנינטנדו 64, שיצא לאוויר העולם אי שם באמצע שנות ה-90. כן, גם אם מדובר באוסף, וגם אם מדובר במשחק אגדי ונדיר במיוחד, נדירים האנשים שישלמו קרוב למיליון וחצי דולר על קופסת פלסטיק.

אבל, הפלא ופלא, עותק משנת 1996 של סופר מאריו 64 לקונסולות נינטנדו 64 במצב שמור ובעטיפתו המקורית נקנה השבוע תמורת סכום של 1.56 מיליון דולר אמריקאי. האדם שקנה אותו, שזהותו אנונימית, שבר את שיא העולם, וזהו משחק הוידאו ששולם עבורו סכום הכסף הגדול ביותר אי פעם.

נינטנדו (צילום: יח''צ)
נינטנדו (צילום: יח''צ)

מהריטג' אוקשנז, עסק לממכר משחקי נוסטלגיה שממוקם בדאלאס, טקסס שבארצות הברית, נמסר כי זהו המשחק הראשון בסדרת "סופר מאריו" הפופולרית שהתרחש בעולם תלת מימדי (כזכור, לפני מהפכת הקונסולות של שנות ה-90, רוב המשחקים היו בדו מימד).

השיא הקודם לסכום הגבוה ביותר עבור משחק וידאו נשבר אצלם אף הוא, יומיים טרם המכירה ההיסטורית של סופר מאריו 64. המשחק הקודם שנמכר תמורת סכום לא יאמן של 870 אלף דולר, הוא "לג'נד אוף זלדה", לקונסולת הנינטנדו המקורית. "אנחנו גאים בשיא ההיסטורי הזה, לא האמנו שזה יקרה דווקא פה בחנות שלנו", סיפרו בהריטג' אוקשנז.