ח"כ ניר ברקת (ליכוד) שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM אודות הצעת החוק שהגיש למניעת הקמת הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים.

"היום בתוך הממשלה יש שרים שמאמינים בחלוקתה של ירושלים ואפילו מזמינים לחץ בינלאומי, לא רק מהאמריקנים אלא גם מהאירופאים. החשש הגדול זה שהנושא של חלוקת ירושלים חוזר אלינו דרך הממשלה ולחצים שמפעילים על שגרירויות. נכון לעכשיו, אם תיפתח קונסוליה אחת שיושבת בתוך ירושלים ומשרתת את הפלסטינים יפתחו פה קונסוליות של כל המדינות האחרות כמו פטריות אחרי הגשם ודה-פקטו חילקת את ירושלים. פתוח פה קונסוליה בירושלים שמשרתת את הפלסטינים אין בזה היגיון. אתה רוצה קונסוליה? לך לרמאללה או למקומות אחרים", פתח ברקת את דבריו.

כשנשאל מדוע כשהליכוד היה בשלטון, בתקופת הנשיא אובמה, לא פעל למען המטרה, השיב ברקת: "יש כשמונה קונסוליות שהיו פה לפני הקמת המדינה ולא נפתחו חדשות. לא צריך ואסור לתת לקונסוליות שמשרתות את הפלסטינים לפעול ממזרח ירושלים. ביום שארה"ב העבירה את השגרירות לירושלים הקונסוליה שטיפלה בתושבי מזרח העיר עברה לתוך השגרירות, ואם רוצים לטפל בפלסטינים צריכים לעשות את זה מרמאללה או ממקומות אחרים, לא מבירת ישראל המאוחדת".

לאחר מכן נשאל ברקת האם הוא מתייצב מאחורי הודעת הליכוד לפיה "קופת המדינה נמצאת בידי האיש המושחת בתולדות ישראל", והשיב: "יש לי סגנון אחר. הפסיקה שלי היא ממלכתית, אם יש לי ביקורת אני אגיד אותה בצורה אחרת. מצד אחד מצער אותי שנבחרי ציבור נשלחים על ידי בית המשפט, לבית סוהר אבל זאת גם הרתעה והתראה שאנשי ציבור צריכים לנהוג ביושרה".

על קרב ההאשמות בין נתניהו ובנט בנושא הגרעין האיראני אמר ברקת: "אני חושב שזה הזוי שמישהו בא בטענות כלשהן לעמידה של נתניהו מול האיום האיראני. לא חושב שהיה תקדים בעולם למנהיג נחוש כל כך נגד האיראנים בכל חזית, כולל בקונגרס בניגוד לנוחות של הנשיא האמריקני. לא הוגן להגיד דברים כאלה, זה מביש לשמוע.

"אנחנו לא יודעים מה היה קורה, חלילה, אם לא היה עושה את הדברים. לאיראנים יש מטרה והם אמרו אותה – להרים פצצה ולהשמיד את מדינת ישראל. אז העיכובים שנעשו והשותפויות שנעשו, גם בפן הכלכלי וגם בצד המבצעי, גם הפעילות שעשה ועושה המוסד. אני לא חושב שהיה ריכוז מאמץ גדול כל כך. אני חבר בוועדת חוץ וביטחון והדיווחים משם הם הפוכים לגמרי – יש ניהול חכם וראוי בין משרד החוץ למערכת הביטחון, כל המערכות בישראל מסונכרנות למניעת הגרעין האיראני".

לבסוף נשאל ברקת על הסיכוי שיתמודד לראשות הליכוד, והשיב: "זה לא רלוונטי, אנחנו מאוחדים היום, יש לנו יו"ר נבחר. אין שום טעם לעשות בחירות פנימיות כי זה לא ישנה את התוצאה. אנחנו מתמקדים באיך אנחנו כגוש אחד איך מחליפים את הממשלה הרעה הזאת, שהיא תמהיל של וטו הדדי בין שמאל לימין. אני מדבר עם אנשי ימין בקואליציה - קשה להם שם, הם מבינים שהמדינה שלנו לא מתקדמת לאן שהיא צריכה, וזה בעצם ללכת אחורה".