קבוצת טיב טעם, בניהול חגי שלום - הרשת הלא כשרה המובילה בישראל - דיווחה לבורסה על הסכם לשיתוף פעולה עם מיטק בפיתוח ושיווק מוצרי בשר מתורבת. ההסכם יכלול פיתוח מוצרי בשר מתורבת והקמת מתקן ייצור עם מתן זכויות הפצה ושיווק בלעדיות לטיב טעם. תוצרי הפיתוח הינם רקמות בשר אמיתיות שגודלו במעבדה, מחוץ לגוף בעל החיים.

בדיווח נמסר כי שני הגופים הללו חתמו ביניהם על מכתב כוונות בנוגע לשיתוף הפעולה. מכתב זה מעיד על הגישה החדשנית של טיב טעם בתחום המזון והאמון שהיא תולה בטכנולוגיה.

עוד נמסר כי היקף ההשקעה במיזם נאמד במיליוני שקלים וכי הצדדים ירחיבו את שיתוף הפעולה, בדגש על בשר חזיר מתורבת. בהתאם להערכת קבוצת טיב טעם ולאור הביקוש הגובר, השימוש בשומן חזיר כחומר גלם צפוי לעלות בשנים הבאות לכדי עשרות טון בחודש בישראל.

שלום מסר ל"מעריב": "אנו עושים היום צעד חשוב בהרחבת האסטרטגיה העסקית לאור התאוצה של התפתחות ענף הפוד־טק. קיימת סינרגיה בין תחום הבשר המתורבת לבין פעילות ייצור המזון של מגזר התעשייה של קבוצת טיב טעם. הדבר יאפשר לנו לתת מענה לדרישה העולמית ההולכת וגוברת למזון בריא".

מנכ״ל מיטק שרון פימה: "אנו גאים שטיב טעם בחרה בנו להיות השותפה שלה בתחום התחרותי והמתפתח בקצב מסחרר. מכתב כוונות זה הוא צעד ראשון לבחינת האפשרויות להאצת אימוץ מוצרי בשר מתורבתים, זיהוי התנאים להקמת מתקני ייצור ואיתור הזדמנויות במוצרי בשר נוספים".