מניין הקורבנות בשיטפונות הנרחבים במערב גרמניה עלה היום (חמישי) ליותר מ-30 בני אדם, וגם במדינות השכנות מתמודדות עם הצפות כבדות שגרמו לארבעה הרוגים לפחות, לקריסת גשרים ולשיתוק מערכת התחבורה.

לפחות 18 בני אדם נהרגו במדינת ריינלנד-פפאלץ שבמערב גרמניה, כאשר העיירה שולד ביי אדנאו נפגעה באופן הקשה ביותר עם קריסתם של שישה בתים במהלך הלילה. 50 עד 70 בני אדם נוספים עדיין נעדרים, אולם לא ברור אם הם שהו בבתיהם בזמן ההצפות או שהיו בחופשה או מצאו מקלט במקומות אחרים.

תושבים רבים עלו לגגות הבתים בציפייה לחילוץ, כאשר כוחות ההצלה פועלים ללא הפסקה. "המצב רציני, יש סכנה לחיי אדם", אמר מנהל מחוז אהרוויילר, יורגן פוהלר, שקרא לתושבים להישאר בבתיהם או לעבור למקומות גבוהים יותר אם הדבר אפשרי.

הצפות במערב גרמניה (צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)
הצפות במערב גרמניה (צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)

במדינת נורדריין-ווסטפלייה נמסר על לפחות 15 הרוגים, בהם שני כבאים שמתו אתמול אחר הצהריים בשני אירועים שונים ושני בני אדם שהתגלו מתים בתוך המרתפים המוצפים שלהם. בעיירה סולינגן חולצו יותר מ-130 בני אדם וגם בעיירה האגן דווח על הצפות נרחבות. הרשויות במחוז אוסקירכן הביעו חשש כי סכר שטייבך יתמוטט הלילה בשל כמויות המים הגדולות.

ראש ממשלת נורדריין-ווסטפלייה, ארמין לאשט, שמשמש מועמד מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית לראשות הממשלה במקומה של אנגלה מרקל, הפסיק את הקמפיין שלו והיום הוא עקב מקרוב אחרי הנזקים ופעולות ההצלה. הוא גם קרא להשקיע משאבים כדי להתמודד עם שינויי האקלים.

מזג האוויר הסוער בעיצומו של הקיץ פגע גם במדינות השכנות. בבלגיה, שם הושבתה כל תנועת הרכבות, דווח על לפחות ארבעה הרוגים בחבל וולוניה. עשרה בתים על גדות נהר ווסדרה שבפפינסטר התמוטטו הבוקר והתושבים בעיר ליאז' נקראו לעזוב את האזור מאחר שמפלס המים צפוי להגיע לגובה של מטר וחצי.

כל מרכז העיירה דורבוי שבמחוז לוקסמבורג בבלגיה, אזור תיירות פופולרי, הוצף כליל. "זו הפעם הראשונה מאז שחומות ההצפות נבנו שמרכז דורבוי הוצף"", אמר ראש העיר פיליפ בונטמפס שציין כי מלונות רבים פונו מיושביהם. גם בעיירה בומאל דווח על הצפות של יותר משני מטרים.

בתוך כך, ראש העיר בפועל של ליאז', כריסטין דפריין, קראה למבקרים בעיר לעזוב בהקדם האפשרי והפצירה בתושבים לעלות לקומות הגבוהות לנוכח הסכנה הגוברת עם עליית מפלס המים בשל ההצפות הכבדות שפוקדים את מערב אירופה. "כל מי שיכולים לעזוב את העיר, עליהם לעשות זאת", הכריזה. "הגשרים ייסגרו ללא ספק".

בהולנד, השיטפונות סחפו גשר בעיר וולקנבורג ויש חשש שגם גשרים נוספים באזור אינם יציבים והצבא נקרא להקים גשר חירום כדי לאפשר פינוי אנשים. גם בעיר מירסן הוצפו אזורים נרחבים. "הארתי עם האור בטלפון שלי בעוד הדיירים האחרים ניסו להציל דברים מהמרתף", סיפרה מוד קולין.