נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיים היום סיור חברתי ראשון בתפקידו כנשיא בבית גיל הזהב ע"ש יוסף וילף בדרך השלום בת"א, שאכלוסו הסתיים לאחרונה על ידי עמיגור, חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית. זהו הפרויקט הראשון שאוכלס במסגרת היוזמה הלאומית של ממשלת ישראל באמצעות משרד הבינוי והשיכון והסוכנות היהודית לבניית 2,650 יח"ד המיועדות לקשישים זכאי הדיור הציבורי, בהם ניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים. הדירות בפרויקט נבנות ברחבי הארץ, על קרקעות הסוכנות היהודית. 

הנשיא הרצוג, שהוביל את הפרויקט בדרך השלום כיו"ר הסוכנות היהודית הסיר במהלך האירוע את הלוט מעל לוח ההוקרה עם שמות התורמים שאפשרו את השלמת הפרויקט יחד עם בני משפחת וילף, מהתורמים המרכזיים לפרויקט. 

באירוע הוקירו תודה למארק וילף, יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, לרעייתו, ג'יין ולמשפחתם המורחבת אשר הגיעו לארץ לכבוד האירוע החגיגי. המבנה נקרא לזכרו של אביו, ניצול השואה יוסף וילף ז"ל, שהיה מנהיג מוערך בקהילה היהודית בניו ג'רזי ופילנתרופ רחב לב שפעל רבות למען ניצולי השואה, נושא שהיה קרוב לליבו. עוד כיבדו בנוכחותם, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ומ"מ יו"ר הסוכנות היהודית – יעקב חגואל, יו"ר עמיגור - אריה אביר, סמנכ"ל נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון-נתנאל לפידות יו"ר קרן היסוד - סם גרונדוורג, סגן נשיא לישראל של ועידת התביעות - שלמה גור, מנכ"לית הסוכנות היהודית - אמירה אהרונוביץ ומנכ"ל הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה JFNA - אריק פינגרהאט. 

בית גיל הזהב החדש בדרך השלום כולל תוספת של 11 קומות חדשות ובהן 181 דירות, שנוספו ל-109 דירות קיימות אשר עברו שיפוץ כללי ומאוכלסות בידי קשישים זכאי הדיור הציבורי לפי רשימות משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה והקליטה. הפרויקט בדרך השלום מאפשר לאותם קשישים לחיות בדירות איכותיות ומתוחזקות בתשלום סמלי של 300 שקלים לחודש. הוא נותן מענה לקשישים הממתינים לדירה באזור תל אביב והמרכז, לאחר כ-40 שנה בהם לא נבנו דירות חדשות עבור קשישים זכאי הדיור הציבורי בתל אביב. 

המבנה החדש בדרך השלום כולל דירות סטודיו עבור יחידים ודירות שני חדרים עבור זוגות, המציעים פתרון דיור איכותי וברמה גבוהה, באזור נגיש למרכזי בריאות, קניות, תרבות ופנאי. הדיירים בבתי גיל הזהב מקבלים במסגרת הדיור וללא עלות נוספת, גם סל שירותים רחב הכולל חוגים ופעילויות תרבות, אם בית האחראית לניהול השוטף ועובדת סוציאלית העומדות בקשר ישיר עם הדיירים ובני משפחותיהם והרשויות. 

בניית הפרויקט ואיכלוסו המהיר התאפשר במימון מדינת ישראל - משרד הבינוי והשיכון, הסוכנות היהודית ובשיתוף יהדות התפוצות: קרן משפחת ווילף, קרן הארי וג'נט ווינברג, ועידת התביעות, תורמי קרן היסוד, הפדרציה היהודית של פאלם ביץ' קרן קופרסמית ופדרציית יהודי איראן בניו יורק.

במסגרת היוזמה הלאומית לבניית 2,650 דירות לקשישים זכאי הדיור הציבורי, בונה עמיגור – חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית, אלפי יחידות דיור עבור האוכלוסייה המבוגרת על קרקעות הסוכנות היהודית ברחבי הארץ. הדירות החדשות מהוות תוספת של למעלה מ-20% למלאי הדירות בבתי גיל הזהב. בניית הדירות מתבצעת בערים שונות בישראל בהן פרויקטים בשלבי בנייה שונים. בימים הקרובים צפויה התחלת אכלוס בפרויקט נוסף באשקלון בו 471 יח"ד חדשות בשלושה מגדלים חדשים בעיר.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: ״אני נרגש לעמוד כאן כנשיא המדינה. זהו ביקורי החברתי הראשון כנשיא ולא בכדי. זהו פרויקט מדהים שליויתי אישית כיו״ר הסוכנות היהודית וכעת בכוונתי לתת דגש על קידום האוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל. זהו פרויקט ייחודי המסייע לקשישים שידם אינה משגת וחיו בתנאי מגורים קשים וכעת בית גיל הזהב זה של עמיגור יספק להם קורת גג איכותית בשלב האחרון של חייהם. כפי שאומרים ביום כיפור 'אל תשליכני לעת זקנה'. הבוקר חנכתי את שגרירות האמירויות בתל אביב.  זוהי זרוע אסטרטגית אחת חשובה של המדינה הכוללת  הושטת  יד לשלום לשכנינו. הזרוע המשלימה  היא דאגה לאזרחינו הוותיקים, אלו שבנו את הארץ ואלה שלחמו בצורר הנאצי ועלו ארצה.

אני מודה לממשלת ישראל, לסוכנות היהודית, לתורמים מארק וג'יין וילף, מנהיגי קהילות יהודיות בצפון אמריקה וראשי קרן היסוד על תמיכתם בפרוייקט החברתי המרשים הזה״.

מארק וילף, יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה: "כאשר שמעתי לראשונה על הפרויקט הנפלא של עמיגור, ידעתי מיד שזו תהיה מחווה הולמת לזכרו של אבי, ז"ל. הוא היה אדם שדאג עמוקות למדינת ולעם ישראל, והיווה דוגמה לדורות בזכות הדחף שלו להמשיך ולפעול לבניית המדינה היהודית.  כמעט שאינני יכול שלא להפריז במידת הגאווה של משפחתי ושלי בבית גיל הזהב החדש וכמה גאה היה אבי האהוב לו היה זוכה לראות זאת. זהו מקום שיספק דיור חיוני עבור קשישים בישראל ויישא את שמו".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "זוהי מחויבות לאומית ומוסרית לדאוג לאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. פרויקט זה בשיתוף הסוכנות היהודית, וחברת "עמיגור". נותן מענה מידי לאוכלוסיית הקשישים, וביניהם ניצולי שואה ועולים חדשים, המחכים לדיור ציבורי מוגן שנים ארוכות. ״כבד את אביך ואת אימך״ זו לא רק אחת מעשרת הדיברות ומצווה גדולה - זו דרך חיים.  אני מאמין כי שילוב של אוכלוסייה רב דורית מחזק ומיטיב את סביבות המגורים בהן אנו חיים ואכלוס פרויקטים אלו מקדם את התפיסה לפיה האוכלוסייה המבוגרת היא חלק מהותי מהחיים החברתיים בארץ."
אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית: ״אל תשליכני לעת זקנה - מצווה עלינו במקורות היהודיים. בית גיל הזהב ע״ש יוסף וילף בתל אביב, שמאוכלס בימים אלה  על ידי ‘עמיגור', חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית, הוא הסנונית הראשונה במסגרת היוזמה הלאומית של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, אשר תבטיח לאלפי קשישים - בהם ניצולי שואה ועולים ותיקים וחדשים, לזכות בדיור ראוי ואיכותי ולהזדקן בכבוד במדינת ישראל״.

אריה אביר, יו"ר עמיגור: "הערבות ההדדית והחמלה לקשישים היא תנאי חיוני לחברה מתקדמת. הערבות ההדדית של עם ישראל והקשר עם יהדות התפוצות מחמם את הלב ומאפשר לאזרחים וותיקים רבים לגור בכבוד בדיור איכותי ובסביבה תומכת. אני גאה על הפרויקט החדש שמוסיף מאות דירות חדשות עבור קשישים ועוד יתווספו אלפי דירות בישראל".