אהבה לא ממבט ראשון: מחקר קנדי חדש מאותת לכל אלה שמתקשים למצוא אהבה באפליקציות ההיכרות הפופולריות כי ייתכן ש"החצי השני" שלהם נמצא קרוב יותר ממה שרבים נוטים לחשוב, אחרי שמצא כי שני שלישים מהיחסים הרומנטיים מתחילים באופן אפלטוני.

המחקר בחן את האופן שבו מתחילות מערכות יחסים בקרב כ־2,000 מבוגרים אמריקאים. החוקרים מצאו כי מרבית המשתתפים (68%) דיווחו שמערכת היחסים הרומנטית הנוכחית או האחרונה שלהם החלה כיחסי ידידות, מה שמצביע על כך שיצירת קשר אפלטוני עם מישהו תורמת ליחסים רומנטיים חזקים בהמשך.

אפליקציית הטינדר (צילום: ingimage ASAP)
אפליקציית הטינדר (צילום: ingimage ASAP)

בנוסף, שיעור הזוגות שנהפכו בני זוג היה גבוה עוד יותר בקרב הצעירים בני 20 ומעלה מקהילת הלהט"ב, כאשר 85% מהזוגות הללו אמרו שהרומנטיקה שלהם התחילה כידידות. זאת ועוד, נמצא כי הרוב המכריע של המשתתפים הללו דיווח שהם לא נכנסו לחברות שלהם מתוך כוונות רומנטיות או משיכה מינית וכי החברות האפלטונית ביניהם נמשכה במשך שנה־שנתיים לפני שהתחילו את הקשר רומנטי.

במסגרת זאת, כמעט מחצית מהמשתתפים דיווחו כי בסיס של חברות אפלטונית היא הדרך המועדפת עליהם לפתח קשר רומנטי, מאשר אפשרויות אחרות שהוצגו במחקר, כגון מפגש במסיבה או ברשת החברתית.

דייט (צילום: אינגאימג')
דייט (צילום: אינגאימג')

החוקרים מדגישים כי המחקר מצביע על כך שהקווים בין חברות לרומנטיקה הינם מטושטשים, וכי הם מקווים שהממצאים ידחפו אנשים לבחון מחדש את דעותיהם הקודמות לגבי אהבה וידידות, באמצעות חשיבה מחודשת על שאלות כמו מה עושה ידידות טובה ומה עושה קשר רומנטי טוב.