פרק הפתיחה של האח הגדול הביא נתוני רייטינג מרשימים שניצחו את כל המתחרים, אבל הפרק אמש בייש את הפורמט הפופולרי עם נתוני רייטינג של 12.1% לעומת הזכיינית קשת המתחרה שהביאה 19.1% אחוזי רייטינג לחתונה ממבט ראשון. הצופים אמרו את דברם, ריאלטי האח הגדול מיצה את עצמו כבר מזמן, הצופים רעבים לפורמטים חדשים, לכאלה שיש בהם אהבה גדולה. 

חשבנו שיעברו שבועיים עד שנזכה לראות עימות ראשון בבית, אבל העונה החדשה רק התחילה והדרמות בעיצומן, בניצוחה של לא אחרת מדנה רון. תאהבו או לא תאהבו אותה, תתחברו אליה יותר או תתחברו פחות, אבל נראה כי העונה הזאת דנה רון היא הטראבל מייקרית של הבית שתדאג להביא להפקה ולצופים את האקשן הנדרש.

פחות מיומיים בבית האח הגדול ורון כבר הספיקה לפתוח חזית עם מאיה בצלאל ועם עומר ברזני, ופחות או יותר כמעט עם כל הדיירים האחרים שהפריעו במנוחתה ושלוותה. האם הסיבות מוצדקות? בהחלט. מדוע שלא תבוא חשבון עם שדרנית רדיו שהכפישה וביזתה אותה בשידור בעברה ותשלח אותה השמיימה? ומדוע שלא תגן על הדייר החלש בבית שלא יודע שהוא מושא לבדיחה גדולה בקרב הדיירים האחרים שמשתעשעים על חשבונו? והאם לא מגיע לה לישון שנת לילה שקטה וערבה כשהאורות כבים בחדר השינה כשזה הזמן היחיד שיתאפשר לה לישון במהלך כל היממה?

אז הסיבות לגמרי מוצדקות. יש שיגידו שהדרך הייתה דורסנית, אגרסיבית, קשוחה מדי, לא מאפשרת לאחרים מקום להתבטא, להגיב. אבל זה בדיוק מה שאנחנו אוהבים לראות על המסך. את אותן דמויות שאנחנו אוהבים לשנוא, ובדרך פלא לאורך העונה, כשהם מגלים טפח ועוד טפחיים הם הופכים לדיירים הכי מרגשים ואהובים של הבית.

רון לא השתמשה בפרופיל הכניסה שלה לבית בסיפור חייה המורכב והקשה שעברה בכדי לעורר אמפתיה בצופים ולזכות במקומה לגמר. היא לא הציגה את עצמה כקורבן, כי איך אפשר להתבונן בדנה רון ולחשוב שאישה כמותה מסוגלת בכלל להיות קורבן. אבל מי שמכיר את סיפור חייה מקרוב יודע שחייה לא היו טבולים בדבש. היא ננטשה על ידי הוריה וגדלה בבית אומנה, הפכה לאמא בגיל 18 ופשטה את הרגל, נפלה וקמה ושרדה את החיים כשהיא לגמרי לבדה בעולם הזה, מה שהפך אותה לשועלה חסרת מעצורים. כך יסבירו מיטב המומחים את התגובות המוקצנות שלה. היא שורדת לטוב ולרע. אני מעדיפה לראות על המסך אישה שעומדת על שלה, לוחמת צדק, אישה קשה כפי שהגדיר אותה ברזני, מאשר רכיכה חסרת עמוד שדרה שמרצה את כולם.

הפרק אמש הוקדש כולו לדנה רון, ושאר הדיירים שימשו ניצבים לכוכבת הראשית. היא רבה עם הבית לאחר שהפרו את מנוחתה, רבה עם מאיה בצלאל. דנה רון ואורן חזן במשימת תקציב סודית, המסוק שלא נשלח לדנה רון, שיחת המוטיבציה של רון ותמיר, השטיפה שקיבל עומר ברזני מכוכבת הטלנובלות שגדל עליה. אה, והיה גם קצת על העזיבה של ג'קי מנחם.

ג'קי מנחם היה אחד הדיירים שסומנו כבר מתחילת העונה כמועמד להגיע לגמר הגדול, עד שעזב את הבית במפתיע בגלל בעיות משפחתיות אישיות שהוא סירב לחשוף. כל דיירי הבית התייפחו על לכתו: "לא ג'קי, אל תלך! אל תעשה לנו את זה! כמה נורא, כמה עצוב". גם ג'קי לא עצר את הדמעות, ולרגע נראו כל חבורת הזמר פאתטים ומגוחכים. אתם מכירים את הבן אדם פחות משבוע ימים וכבר הוא הפך להיות הדבר הכי מרגש בחייכם? גם הדמעות הרבות שנשפכו כשהדיירים עלו לבית המעופף והמיותר הזה היו מגוחכות ומביכות.

ג'קי מנחם נשא אמש נאום חוצב להבות בבית האח הגדול רגע לפני שיצא מדלתות הבית והוכיח שהוא לא אותו הג'קי שהכרנו לפני עשור. הוא התבגר, השתפשף, עבר תהליך. הוא כבר לא המוקיון שלא ידע להגות משפט אחד שלם בלי לעוות את המילים. אבל אז היה שם האח הגדול להזכיר לכולם את המג'יק שלו.

ואיך אפשר להתעלם מסיפור חייה של טיטי איינאו, נעמי קמפבל הישראלית, שגדלה בצל של בדידות והתרגלה לא לצפות לכלום ומילאה את חייה בשלל פעילויות כדי לא לחוות את המחסור בהורים ומשפחה עוטפת ואוהבת ולא להתמודד עם הרגשות הקשים. ואיך אפשר להתעלם מיופיה המהפנט. כמה שהיא יפה ועוצמתית, כמה נעים להסתכל עליה בבית. היא מתחשבת ואוהבת, חמה ורכה, ויחד עם זאת חזקה ואיתנה מול כל מה שיגיע.