1. הח"ככ משה גפני, האיש המקשר בין אלוהים למשכן הכנסת, הודיע בצרחות שהקורונה חוזרת בגלל הממשלה שבראשה עומד "השקרן והנוכל" נפתלי בנט ו"האנטישמי" אביגדור ליברמן.

גפני העביר מסר מלמעלה, שהממשלה הנוכחית הפוגעת בציבור החרדי איבדה את סיעתא דשמיא, אחרי שהכריזה "מרד בה' ובתורתו". צאן מרעיתם של אנשי האצולה החרדית, שלישיית דג"ל אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, עלול למצוא עצמו מחויב לצאת לעבוד כדי להתפרנס, "שומו שמיים, תרעד הארץ, כל השומע תצילנה אוזניו".

השלישייה צורחת בכנסת, אינה נחה לרגע. בכושר הצווחות שלהם הם מתחרים במאי גולן, בגלית דיסטל אטבריאן ובמירי רגב. אפילו דודי אמסלם, מיקי זוהר והח"ככ שלמה קרעי, שלושה צרחנים ותיקים ומנוסים, מתקשים להתחרות בהם.

כנסת ישראל נראתה השבוע כמועדון צרחנים היסטריים. ח"ככים מיואשים ומתוסכלים, שעברו מכורסאות השרים לספסלי האופוזיציה לאחר ששלטו בתקציבי עתק ובג'ובים לטובת צאן מרעיתם, נאלצו לרדת בדרגה ולהיות סתם ח"ככים.

לפני הרבה שנים הקלטתי בקולי כמה קטעים בסגנון "פסוקו של יום" עם המנגינה המקורית. ב"פסוקו" שהיה הכי פופולרי הבאתי ציטוט של הרמב"ם "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת ונטל חייו מן העולם הבא".

עוד פסוק שאני מקריא בסגנון "פסוקו" הבאתי מפרקי אבות: "אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות ואל תתוודע לרשות... כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון".

ביום שלישי בבוקר ראיתי בעמוד הדעות של "הארץ" את הטור של אחד מגדולי הכותבים בישראל ב. מיכאל. בטור הוא הביא את שני ה"פסוקו" שלי. כותרת הטור הייתה "על תורה ועבודה בעיניים". התמוגגתי.

ישיבה של האופוזיציה (צילום: מרק ישראל סלם)
ישיבה של האופוזיציה (צילום: מרק ישראל סלם)

2. מתוך ויקיפדיה: "אמנון אברמוביץ' נולד בקיבוץ ניר עם (על גבול "חוטף עזה" - נ"ז) להורים ממייסדי הקיבוץ. ב־1969 התגייס לצה"ל ושירת בחיל השריון. ב־1972 החל בלימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. במלחמת יום הכיפורים גויס למילואים, ולחם כנהג טנק של מפקד גדוד 409 בחטיבה 600. ב־9 באוקטובר, יומה הרביעי של המלחמה, נפצע בקרבות באזור תעלת סואץ. הוא נכווה באורח קשה בפניו ובגופו, אך המשיך לנהוג בטנק משום שהיה סבור שנשארו בו אנשים. על אומץ לבו ודבקותו במשימה קיבל צל"ש הרמטכ"ל. לאחר שיקום שכלל כ־60 ניתוחים חזר ללימודי המשפטים".

ביום ראשון, ברשת החברתית טוויטר העלתה אישה בשם רונית לוי שתי תמונות בצבע: בעליונה נראה דג אמנון טרי, מבריק ונוצץ שעליו הכיתוב "אמנון", ובתחתונה צילום של דג אמנון צלוי על מנגל, ולצדו הכותרת "אמנון אברמוביץ'".

רונית לוי, המכונה רונית הביביסטית, בוגרת תוכנית "הפח הגדול", היא מעריצה נלהבת של משפחת נתניהו ואף התארחה בבית ראש הממשלה לשעבר ברחוב בלפור. היא מככבת בהפגנות למען בנימין נתניהו, ומתארחת בתוכניות שונות שבהן היא מפארת ומרוממת את נתניהו ומטנפת כל מי שמבקר אותו.

ישנם דברים שאפילו מטנפים מקצועיים (יש אומרים שאני כזה) נזהרים בהם. למשל לא לעשות בטינופיהם שימוש במומים של אנשים שאותם הם מטנפים. לביביסטית רונית לוי אין גבולות: להפוך את אמנון אברמוביץ' לדג אמנון שרוף על הגריל זה תחתית השפל, המיץ של הזבל, ההתגלמות של הסחלה האנושי.

הייתי בטוח שמהכיוון של יו"ר האופוזיציה נתניהו ובני משפחתו תבוא תגובה קשה ואולי גם נזיפה ביקירת המשפחה המלכותית לשעבר, אבל לצערי לא נשמע כל גינוי לאישה המתועבת הזו. היה עוד איזה ביביסט מתועב, גם הוא בוגר "הפח הגדול" שעשה שימוש בנכותו של אברמוביץ' ואמר בטי־וי "הוא נראה טיל". מה אני אגיד לכם? גאון.

3. כמה מהעכוזונים המהללים ומשבחים את מי שהיה עד לא מכבר ראש הממשלה, טענו מול מצלמות הטי־וי ומול מיקרופונים שניתנו להם בתוכניות הפקה פקה, שנתניהו הוא שליח אלוהים עלי אדמות. הקיצונים שבהם הגדירו אותו כמשיח. מנגד, לא מעט קיצונים משונאי נתניהו הרחיקו לכת והגדירו את נתניהו כשטן. היוצר הוותיק דן אלמגור כתב את "זה רק השטן" - שיר על ביקורו של השטן בארץ הקודש. שר אותו האומן הדגול יוסי בנאי ז"ל.

בבוקר אחד, כן בבוקר אחד
זה היה עם זריחת החמה
החליט השטן שהגיע הזמן
קצת לרדת אל האדמה
לרדת לראות מה הולך שם עכשיו
איך שבני האדם מסתדרים

לראות אם מלאכתו נעשית כראוי
או אולי דרושים קצת שינויים
זה רק לסיור שגרתי, קטן
אמר השטן
השטן

ירד השטן וטייל בערים
והציץ מה קורה, כמו תייר
ואחרי שסייר וצילם שקופיות
אל השאול במרום הוא חזר
ומיד הוא כינס אסיפה חשובה
והודיע לכל, כל השדים
והזמין את אשתו
היא לילית הידועה
ואפילו כמה ידידים
זה רק בכדי למסור דוח קטן
אמר השטן
השטן

הייתי למטה ראיתי הכל
המצב הוא פשוט יוצא מן הכלל
טיילתי בכל המקומות - העשן
הלכלוך, הצפיפות, יוצא מן הכלל
ואיך הגבירות שם הולכות ברחובות?
בעירום ועריה יוצא מן הכלל

זה טוב, זה מביא מחשבות של זימה
ואת היצר הרע, יוצא מן הכלל
מעולם לא היה מצבי כה איתן
אמר השטן
השטן

שמעו השדים וראו שקופיות
ואמרו באמת, זה חמוד
עלינו לרדת למטה מיד
כמובן לצורכי השתלמות
חזר וירד השטן ואיתו
בסיור מאורגן, כל השדים
ואל תתפלאו אם תראו אותו כאן
זה רק השטן
השטן

על ביקורו של המשיח בארץ הקוידש יש שיר סתלבט, "משיח", שחיברו ושרים להקת שב"ק ס' הנה הוא לפניכם:

מה נעשה כשמשיח יבוא?
איפה נתחבא כשמשיח יבוא?

הנה הוא מגיע, בדיוק כמו שהבטיח
עומד בשער העיר, כולו לבן, זה משיח!
עוצר את החמור, מושך באף, אולי מריח
מסתובב ודוהר בחזרה כי מסריח
לא מצא צדיק בשום מנוע חיפוש

לא בספייס, לא בפייס, לא בגוגל פלוס
למי לא סימס? את מי לא חיפש?
גם בג'י־פי־אס לא קרה לו נס
עוד לא נכנס - איזה באאס, כבר קיבל קנס
החמור לא עצר ברמזור ונדרס
תפסו אותו לחקירה, משטרת הגירה
פוצצו אותו מכות בתא, הוא לא מפסיק לבכות

אז מה נעשה כשמשיח יבוא
איפה נתחבא כשמשיח יבוא

מהתקרית במעצר הוא נהיה קצת ממורמר
נכנס לדפוק ת'ראש בבר, ולמוזגת אמר:
המקום הזה קשה, אני מבין את משה
שקיבל מהזקן פס, ולארץ לא נכנס
דופקים אותך ברחוב, בעמלה, באבט"ש
לא חלב, לא דבש, פה כולם אוכלים קש
זה לא מקום למשיח, זה ניסוי שלא הצליח
בדיוק כמו בסדום זה ייגמר - אני מבטיח!
הברמנית צחקה "אתה צודק, הכל נכון"
הוסיפה לו שירות וניפחה את החשבון
משיח התחרפן: מה?! זה הקש האחרון!
אמר שלום... ולחץ על הכפתור האדום.

אז מה נעשה כשמשיח יבוא?
איפה נתחבא כשמשיח יבוא

אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
הרמטכ"ל והטוראי - יהודי, פלסטיני.
אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
כל אויביי, כל ידידיי -אל נא תדאגו, אחיי
אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
הנשיא והאסיר יתבשלו באותו סיר
אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
הטייקון והאיכר, התפרן וכבוד השר
אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
אחד את השני נדפוק, השטן נקרע מצחוק
אם הגיהינום קיים, ניפגש כולנו שם -
אין בגן עדן אף אחד, אלוהים יושב לבד

4. בעשרות שנות עבודתי בתקשורת המצולמת, המשודרת והכתובה היו עליי לא מעט איומים, והרבה איחולים לסופי המר ולמחלות שאחטוף, וכל זאת כי דעותיי אינן תואמות את דעותיהם של המאיימים והמאחלים.

אחד מהמאיימים הבטיח לי שאגיע לכף הקלע בגיהינום. ושם, ב־600 מעלות יטגנו אותי ואהפוך לצ'יפס. אחד המאחלים איחל לי את כל סוגי הסרטן הידועים ברפואה, והצדיקים שבהם ידעו לספר לי שאמא שלי נאנסת על ידי ערבים בגיהינום מדי יום בגלל הדעות שאני משמיע.
יש כאלו מבין "המברכים" שמשתמשים במילים יותר מעודנות ונותנים לי פתח של תקווה, אם רק אשנה את אורח חיי.

כך למשל כתב לי מפקסס אלמוני ביום ראשון למדור הפקסים ברדיו 103FM:
"הנשמה שלך רעבה לזה, נתן! יש לי הרגשה שהמשיח כבר בדרך! והגיע הזמן שתחזור בתשובה שלמה! כן, כן, גם לך מגיע לקחת חלק בגאולה! יש מכון לבעלי תשובה עם צוות מקסים וכולנו מחכים לך שם!! יש שם תפילין שטריימל שמותאמים בדיוק בשבילך! אני אומר לך, יש לך עוד סיכוי להגיע רחוק, ואפילו להיות האדמו"ר הרב נתן זהבי שליט"א! אז קדימה, אחרת מחכה לך בשמיים גיהינום שאתה לא יכול לחלום עליו, וחבל מאוד!".

הלו, מוניות איכילוב? שלח לי דחוף מונית. לאן? לביתר עילית