שר הביטחון, בני גנץ, החליט היום (חמישי) בהמלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, למנות את תא"ל יפעת תומר-ירושלמי לפרקליטה הצבאית הראשית בצה"ל. טרם המינוי, התייעץ שר הביטחון עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. תומר-ירושלמי תכהן כפרקליטה הצבאית הראשית הראשונה בתולדות צה״ל.

תא"ל תומר ירושלמי מכהנת כיום כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, וכיהנה בתפקיד ראש מחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית וכשופטת צבאית וסגנית נשיאה בבית הדין הצבאי ביפו. היא בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה במשפטים מביה"ס למשפט צבאי שרלוטסוויל וירג'יניה, בארה"ב, ותואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב. עם מינויה תועלה תומר-ירושלמי לדרגת אלוף, והיא תחליף את הפרקליט הצבאי הראשי המכהן אלוף שרון אפק, המסיים קרוב לשש שנים בתפקיד.

שר הביטחון גנץ אמר: "תומר-ירושלמי היא קודם כל משפטנית מעולה, בעלת ניסיון ורקע נרחב בכלל התחומים של עשיית הפרקליטות הצבאית. אני בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצויין תוך התמודדות עם המשימות המורכבות שעל הפרק, ובהן המשך ההגנה על חיילי צה"ל, על הדין הבינלאומי, וסיוע לדרג המבצעי במילוי תפקידו לפי החוק. תא"ל תומר-ירושלמי היא גם אישה פורצת דרך, שקידמה בתפקידה הנוכחי רפורמות חשובות למען נשות הקבע, שמלווה את שילוב הנשים בתפקידי מפתח בצה"ל, ואת הטיפול בהטרדות מיניות. כשר הביטחון, אני גאה למנות אותה לאישה השנייה בדרגת אלוף בצה"ל, ואני בטוח שהיא לא תהיה האחרונה".