ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, אישרו היום (שני) את מתווה ה"תו השמח", שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים בבטחה. המתווה גובש בשיתוף עם נציגי בעלי אולמות האירועים.

על פי המתווה, כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית והוא צפוי להיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב. המתווה יהיה תקף גם לאירועי ענף התרבות, למשחקי ספורט ולמופעים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הוכחנו שברצון טוב ובהידברות מגיעים לפתרונות טובים יותר מאשר ב"הנחתות". מטרתנו היא לאפשר קיום חתונות ושמחות באולמות. אם לא נבצע זאת, החתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "ככל שנגלה יותר אחריות אישית כך נוכל לחיות לצד נגיף הקורונה. אני מאמינה כי הדיאלוג הישיר עם בעלי העסקים יביא לפתרונות יצירתיים אשר יאפשרו לממשלה לקבל החלטות המאפשרות עבודה ואיכות חיים לצד הקורונה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "אנו עושים הכל כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום הגבלות. המתווה החדש יאפשר לכולנו לחיות לצד הקורונה, להמשיך את פעילות ענף האירועים מבלי לסכן את החוגגים. אני מודה למשרד הבריאות על המאמץ לגיבוש המתווה".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: ״אנחנו ממשיכים במאמצינו למנוע פגיעה בתרבות ובספורט. ההנחיות החדשות יאפשרו את המשך פעילות התרבות והספורט כולל מופעי ילדים. עם זאת יש להקפיד על ההנחיות ולעשות הכל כדי למנוע עליה בתחלואה והגבלות חדשות״.

במסגרת המתווה:
* כמות המשתתפים לא תוגבל
* תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת (כדוגמת שתייה ואכילה)
* חיזוק האכיפה
* המהלך ילווה בהסברה לציבור

הגדרת אירוע בעל סיכויי הדבקה גבוהים (תנאים מצטברים):
* מתקיים במקום סגור
* מעל 100 משתתפים
* אירוע תחום בזמן
* כולל אכילה ושתייה
* האירוע מתקיים בעמידה ותנועה - כולל ערבוב בין המשתתפים