אחרי שלושה ימים: שביתת עובדי המשק והמנהל בבתי החולים הממשלתיים הסתיימה היום (חמישי). זאת, לאחר הפגישה שקיימו נציגי ועד עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, במהלכה הבטיח שר הבריאות לנהל את המשא ומתן עם האוצר, והודות להבנות שהושגו בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לשר הבריאות. 

בתום שיח בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שבו לקחו חלק יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש ויו"ר מועצת עובדי משרד הבריאות ניסים לוי, הגיעו הערב הצדדים להסכמות שיאפשרו את סיום שביתת עובדי ועובדות המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות המחוזיות ועובדי שירות המזון. לפיכך, ישובו כל העובדים לעבודה מלאה.

בשיחות בין הצדדים סוכם כי בשלב זה ועד לגיבוש תקציב המדינה יובטח כי העסקתם של עובדים אשר נקלטו במסגרת תקני הקורונה לא תופסק. בנוסף, הבהיר שר הבריאות הורוביץ כי הנושאים שבלב המשבר, כמו גם תוספת התקנים הנדרשת למערך המנהל והמשק, יקבלו תיעדוף בדיוני התקציב מול האוצר. בעניין תוספות השכר, יו"ר ההסתדרות ידון בנושא עם הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן במסגרת השיחות על "עסקת החבילה" במשק.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״במהלך דיוני התקציב אפעל להבטיח תנאי העסקה נאותים לכלל עובדי המנהל והמשק. הנושא הזה עמד תמיד, ועומד גם כעת, בתיעדוף גבוה עבורי. כל עובדי מערכת הבריאות זכאים לעבוד בתנאים מכובדים, וכך יהיה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, ליו"ר ועד עובדי המנהל והמשק אלי בדש ולעובדים כולם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מודה לשר הבריאות שנרתם לפתור את המשבר והבין את חשיבות הנושא. מערכת הבריאות שאנחנו כל כך גאים בה, אינה יכולה להתקיים ללא עבודתם המסורה והחשובה כל כך של עובדי המנהל והמשק.  אני מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו, שהיא חלק בתי נפרד ממערכת הבריאות ושיש להתייחס אליה בכל הכבוד הראוי – גם בתקנים וגם בזכויות".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "ההחלטה לבטל את הקיצוץ בתקנים היא ראויה מאין כמוה, ואני גאה בכך שסוף-סוף מבינים שלא מדובר באנשים שקופים אלא בעובדים ועובדות שעושים עבודת קודש לטובת החולים. אנשים שחובה לדאוג לתנאי עבודה ראויים עבורם. אנחנו נמשיך לוודא שהעובדים הללו זוכים למלוא הזכויות שלהם".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את התקינה בענף, אולם עם נכונות של המדינה וגישה אחראית – נוכל לשפר עוד את המצב".