הזמרת המצליחה נגה ארז התנצלה הערב (חמישי) על התבטאויותיה השנויות במחלוקת בעניין המצב הביטחוני בישראל ועל ארגון החרם ה-BDS במהלך ריאיון שהעניקה למגזין בינלאומי.

בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה כתבה ארז: "היי כולם, יש כמה דברים שחשוב לי להגיד. קודם כל תודה על האהבה והחיבוק. ברחוב, ברשתות, בהודעות ובהופעות. הצלחתם להרחיב לי את הלב - מודה שהתכווץ, מאוד. שאלתם שאלות וניסיתם להבין את האמת מבעד לרעש הגדול".

"אז לכל מי ששאלו, התעניינו בכנות, ניסו להבין, הנה כמה חידודים: אני לא תומכת BDS, אף פעם לא הייתי. אני אוהבת את ישראל ולא תומכת בשום סוג של חרם על המדינה והעם שלי, ולא באף ביטוי שנאה. להפך. אני מסתייגת מקיצוניות מכל סוג", הדגישה.

"מסקנות לעתיד: בתמימותי, לא הבנתי עד כמה בחירת מילים היא קריטית. עד כמה המילה הכתובה שחור על גבי לבן יכולה לתעתע. וכמה חשוב שאהיה שלמה עם המשמעות והניסוח של כל תשובה. חשבתי שהתשובות שאני עונה תמיד יצוטטו כלשונן, ושלא ישתמשו בחלק מסוים בהן כדי שהכותרת תהיה סקסית יותר".

"טעיתי, ואין לי טענות לאף אחד. אף אחד לא הבטיח לי לונה פארק, הבנתי את כללי המשחק בדרך הקשה. תודה על השיעור. אני אופטימית לגבי העולם שלנו והאנשים שבו. אני מאמינה שהפערים בחברה שלנו קטנים ממה שחלק רוצים שנחשוב. תגידו שאני חולמת, אבל אני לא היחידה. זהו, עכשיו מוזיקה", סיכמה הזמרת.

כזכור, הסערה פרצה לפני כשבועיים, בעקבות ריאיון שהעניקה ארז למגזין ה-HUCK, בו התייחסה לאמברגו שעושים ארגוני ה-BDS על ישראל ועל כך שאמנים כמו רוג'ר רוטרס נכנעו וביטלו את הופעתם בארץ: "יש לי תשובה די מורכבת לזה. שמחתי מאוד שרדיוהד הגיעו לישראל. כלומר, גם אם משהו נורא מתרחש במדינה, זה לא אומר שהאנשים הם חלק ממנו או רוצים בכך, וזה כמובן המקרה בישראל. 90 אחוז מתוך 40,000 האנשים בהופעה של רדיוהד לא רוצים שהכיבוש ימשיך להתקיים".

היא הוסיפה: "אני מאמינה שה-BDS עשה עבודה אדירה שהביא את המצב לתשומת לבם של אנשים, אבל אני מאחלת שכמות המאמץ, הזמן, הכסף והיחסי הציבור הושקעו בשיחה וחיבור, מכיוון שיש לך כל כך הרבה אנשים משני הצדדים שרוצים בכך. הממשלות לא יעשו את זה, קשה מאוד לעשות את זה מבפנים, ואתה רק מעמיק את הסכסוך".

ארז נשאלה על דעותיה הפוליטית ועל כך שבחרה עד כה לא להתבטא בנושא ואמרה: "זו הדרך הקלה. לרוב אני בוחרת לא לומר כלום, וזה בגלל שיש השלכות להיות מישהו שמדבר על הדברים. אבל כן, הכוח הגדול יותר שיש לך - אם קורה משהו ואתה לא אומר את דעתך לגבי זה, זה אומר שאתה בוחר לא להגיד כלום וזה מאוד פוליטי. זה מקום מחורבן להיות בו, הלוואי שהכל לא היה פוליטי אבל זה מרגיש כאילו".

כשנשאלה על כך שהגיעה ממדינה עשירה שאפשרה חיסונים לכל תושביה כנגד נגיף הקורונה, בניגוד לפלסטין היא אמרה: "זה פוליטי. ישראלים יהודים עניים מתחסנים בחינם. אתה מקבל את השירותים הרפואיים הטובים ביותר כאן והכל באמת יעיל וגם אם אין לך כסף, דואגים לך. זה קשור לפוליטיקה ולעובדה שזה מקום מחורבן להיות בו".