משרד הבריאות פרסם את רשימת המדינות באזהרת מסע הדורשות בידוד בחזרה לישראל, גם למחוסנים ולמחלימים. הרשימה כוללת את איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה.

בתוך כך, המשרד מנה את המדינות שנאסרה הטיסה אליהן עד להודעה חדשה, בשל היותן בסיכון מירבי: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. 

החל מה-23 ביולי יתווספו לרשימת המדינות האסורות גם ספרד וקירגיסטן, ולרשימת המדינות המחייבות בידוד בחזרה לישראל, יתווספו גם בריטניה, קפריסין, טורקיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, ליבריה.

הגבלות הטיסה לחו''ל (צילום: ללא)
הגבלות הטיסה לחו''ל (צילום: ללא)

משרד הבריאות אף הזכיר כי החל מהיום מחוייבים כל השבים מחו״ל (מכל המדינות, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים) בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול (לפי המוקדם מביניהם). רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה ורשימת המדינות בסיכון מרבי מתעדכנת בהתאם לשיעורי התחלואה בעולם - ומשכך היא צפויה להתרחב מעת לעת. 

מתי ואיפה להיבדק לפני שטסים? וכמה זה עולה?
במדינת היעד אליה תרצו לטוס, תתבקשו להציג בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות לפני הטיסה. ניתן לבצע את הבדיקה בשדה התעופה, בקופות החולים או בבתי חולים. העלות הנמוכה ביותר היא בשדה התעופה, כשבבתי החולים ובקופות העלות יכולה להגיע עד 137 שקלים. במידה ותבקשו להיבדק בעמדות פיקוד העורף לצורך טיסה, לא יקבלו אתכם כך שחבל על ההמתנה בתורים הארוכים.

ומה לגבי החזור?
בחזרה ארצה תתבקשו להציג בדיקת קורונה שלילת נוספת. במידה וטסתם לפחות מ-72 שעות, אין צורך בבדיקה חוזרת. בשדה תתבקשו לבצע בדיקה נוספת. עלות הבדיקה היא 80 שקלים במידה והזמנתם אחת מראש. אם תרצו לשלם בנמל התעופה המחיר יעלה למאה שקלים.