עומס החום נמשך: על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום (ראשון) תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ובהרים ובפנים הארץ יהיה חם מהרגיל עד שרבי. ברצועת החוף יהיה אביל ועומס חום כבד ישרור ברוב האזורים.

• ביום שני: יימשך גל החום. יוסיף להיום חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ וברצועת החוף יהיה הביל. בשירות המטאורולוגי מתריעים, כי ימשיך להיות עומס חום כבד ברוב האזורים.
• יום שלישי: צפויה ירידה קלה במידות החום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.
• יום רביעי: תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות וגם צפויה הקלה בעומס החום.


לנוכח גל החום הכבד שימשיך לשרור גם מחר, עם עלייה קלה נוספת במידות החום, ברשות הטבע והגנים יצאו בקריאה להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטחים פתוחים, מחשש להתייבשות וסכנת חיים. ברשות ציינו שניתן לטייל באתרים בהם משך הטיול קצר, המסלול מוצל וקיימים בהם מקומות להתרעננות מי שתייה. בשל החום הכבד, תיתכן סגירת מסלולי טיול ואתרים ויחול איסור מוחלט על הדלקת אש, למעט במקומות המאושרים בתחום החניונים וזאת, לנוכח סכנת שריפות.

למרות העומס
כ-70 אלף מטיילים פקדו היום (שבת) את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, כחמשת אלפים לנו בחניוני הלילה. בין האתרים הבולטים נרשמו גן השלושה עם כ-2600 מבקרים, חורשת טל עם כ-1800 מבקרים, הגן הלאומי ירקון תל אפק, שמורת הטבע עין גדי ושמורת הטבע האלמוגים עם כ-1200 מבקרים בכל אחד מהאתרים.

חוף חוקוק צפון  (צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
חוף חוקוק צפון (צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)

כזכור, לקראת סוף השבוע עדכן משרד הבריאות כי בימים הקרובים צפוי להיות עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הוא קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

גם במד"א ביקשו להזהיר את הציבור מפני סכנות רבות כגון התייבשות, מכת חום, תשישות, עילפון ועוד. בנוסף, בארגון מבקשים לשים דגש מיוחד לנושא שכחת ילדים במכונית - כדי למנוע אסון וטרגדיה נוכח גל החום המתקרב.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר כי "אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות - על מנת לעבור את גל החום הכבד בשלום וללא נפגעים. אנו מבקשים לגלות שכנות טובה ולדפוק פעם ביום בדלת של שכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון ומתגוררים בגפם".

"יש להפעיל כל אמצעי הניתן, על מנת שלא להשאיר ילד ברכב לבדו וכמובן להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה במטרה לשמור על ולשמור בריאותכם ולבריאות משפחתכם", הוסיף.