לאור מגמת העלייה בנתוני התחלואה מנגיף הקורונה, מתקיימת בימים האחרונים שורת דיונים ופגישות בין בכירים במשרדי הבריאות והחינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים ב־1 בספטמבר.

נפתלי בנט גייס את בנו דוד למאבק בקורונה. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של נפתלי בנט

בכיר במשרד החינוך מספר כי בדיונים שהתקיימו בשבוע שעבר מתחה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקורת חריפה על משרד הבריאות וטענה כי אנשיו מנסים לעוות את תמונת המצב.

"השרה ביקשה לקבל מתווים חלופיים לסגירת מערכת החינוך במקרה של עלייה נוספת בתחלואה", אומר הבכיר. "ההסתכלות שלה היא אחראית יותר ופחות לחוצה. יש עוד שישה שבועות לפתיחת השנה. אין שום סיבה שנכריז עכשיו על שנת זום נוספת. הדברים צריכים להיעשות בשיקול דעת ולא בפזיזות".

גם בקרב המורים וההורים אין תמימות דעים בנושא. "אם שוב ניאלץ ללמד בזום – זה יהיה קשה מנשוא. בחרתי בהוראה בגלל האהבה שלי לילדים. לחשוב על זה שאצטרך לראות אותם שוב דרך מסכים זה מתסכל. כל מהות ההוראה היא במפגש האישי בין המורה לתלמיד", מסבירה מורה מצפון הארץ, שמוסיפה: "הלמידה היא אחרת לגמרי בזום, בטח בשכבות הנמוכות. אסור לנו לוותר על מערכת החינוך ולהיכנע לזום".

מנגד, ישנם הורים שחוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. אלעד תורג'מן, אב לארבעה, מספר: "הילדים שלי לומדים בשלושה מוסדות שונים. אם התחלואה שוב תעלה אני אפחד לשלוח אותם אליהם. מספיק שאחד מהם יידבק כדי שכל המשפחה תידבק ותיכנס לבידוד. כמעט כולנו מחוסנים חוץ מהבן הקטן בן ה־8, אבל כבר ראינו שגם החיסונים לא מגינים ב־100%".

בתוך כך, על פי נתוני משרד החינוך מסוף השבוע – יש כיום בישראל 1,919 תלמידים ו־165 אנשי חינוך מאומתים לקורונה. 28.5% מהתלמידים המאומתים הם מהחטיבות העליונות (כיתות ז'־י"ב) שסיימו את שנת הלימודים ב־20 ביוני.

55.5% מהתלמידים המאומתים הם מבתי הספר היסודיים ו־16% הם ילדי גני הילדים. מספר המבודדים ממשיך לנסוק גם הוא ועומד על 23,456 תלמידים ו־309 אנשי חינוך.