פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לעלייה בתחלואה: "הקורונה מרימה את הראש, אך אנחנו במצב שונה ממה שהיינו לפני החיסונים, הם שינו את התמונה וצריך להסתכל אחרת על המצב. אני קורא למתלבטים ללכת להתחסן נגד הנגיף".

לדבריו, על מנת להימנע מהתפרצות נוספת צריך לעקוב אחרי מספר המקרים וכן להמשיך עם הגבלות מתונות: "מה שעובד באחוזים גבוהים זה החיסונים והמסכות וצריך להמשיך עם זה".

בהמשך דבריו התייחס גרוטו לפתיחת שנת הלימודים, בעוד כחודש וחצי: "לא חייבים לפתוח בקפסולות, אפשר גם לפתוח באופן מלא. אנחנו יודעים שהמחלה איננה מסוכנת כמעט לילדים ולא תוקפת אותם בצורה קשה".

על האפשרות של סגר בחודש ספטמבר, בסמוך לחגים ולחידוש הלימודים, אמר כי "אני נגד סגר, אני חושב שעידן הסגרים נגמר. לא רואה סיבה לזה".

בסיום התייחס גרוטו להתנהלות הממשלה החדשה עם הנגיף: "העלייה החלה עוד לפני שהתחלפה הממשלה - זן דלתא נכנס לישראל במשמרת של הממשלה הקודמת. בסך הכל הקווים בהתנהלות דומים, בנט שהיה באופוזיציה דיבר קצת אחרת, וגם אנשים אחרים בממשלה שנמצאים במקום של קבלת החלטות היום דיברו קצת אחרת בעבר".