סימן חיים? תגלית חדשה של סוכנות החלל נאס"א חשפה "גיהוק חייזרי" בכוכב הלכת מאדים. לפי המדענים, מדובר בשינוי ברמת גז המתאן, אשר עשוי לרמוז על אפשרות של חיים על פני הכדור האדום. 

מי שהבחינה בשינוי ברמת המתאן היא הגשושית של הסוכנות שממוקמת במכתש גאלה החל משנת 2012, ולאורך השנים הבחינה בשישה מקרים של קפיצות ברמת הגז. 

בתוך כך, המומחים חושבים שהם עשויים לאתר את המקור המסתורי של המתאן, גז המיוצר לעתים קרובות על ידי חיידקים, ועלולה להיות לכך השלכות פוטנציאליות על אפשרות החיים על פני כדור הארץ האדום.

מומחים מטעם המכון הטכנולוגי בקליפורניה כתבו במאמר המחקר שלהם כי "הממצאים מצביעים על אזור פליטה פעיל במערב ובדרום-מערב רצפת המכתש הצפון מערבית". הם הוסיפו כי "הדבר עשוי לעורר צירוף מקרים שבחרנו אתר נחיתה שנמצא בסמוך לאתר פליטת מתאן פעיל".

הגילוי החדש מהווה פוטנציאל מחקר משמעותי עבור מדענים, שכן כמעט כל המתאן המצוי באטמוספירה של כדור הארץ מקורו ביולוגי. כך, הממצאים עשויים להוות סיכוי מרכזי למציאת חיים על מאדים, מה שכבר מזמן קסם לחוקרים.

למתאן על מאדים צפוי להיות אורך חיים שניתן לזיהוי לא יותר מ-300 שנה לערך, ונוכחותו המתמשכת "מעידה על כך שמשהו מייצר מתאן כיום", לדברי ד"ר ג'ון מור מאוניברסיטת יורק בטורונטו, קנדה. בתוך כך, ממצאי המחקר טרם נבדקו על ידי עמיתים.