המשטרה עצרה תשעה חשודים בעבירות סחר ואספקת סמים באפליקציית "טלגרם", שפעלו תוך הפעלת שתי דירות חמ"ל ששימשו אותם לתפעול רשת הסחר בסמים- אימות הלקוחות, ריכוז הזמנות, ניהול המשלוחים ועוד.

בתוך כך, לאחר שבועות ארוכים של פעילות סמויה של סוכן מהיחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בהם נאספו ראיות, פשטו בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים על אותן שתי דירות מבצעיות, עצרו את החשודים ואיתרו בהן ראיות רבות המעידות על אופן התנהלות שלא מבייש ארגון ממוסד מהשורה הראשונה.

מעצרם של החשודים שהועברו לחקירה הוארך, וביום שבת האחרון הגישה חטיבת התביעות ירושלים כתבי אישום ארוכים נגדם הכוללים עשרות סעיפי אישום בגין עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסם מסוכן וסחר בסם מסוכן בצוותא, זאת לצד בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

מכתבי האישום שהוגשו ועל פי חומרי החקירה עולה כי רוכשי הסמים היו פונים באמצעות היישומון לקבוצה, הפנייה הייתה מתקבלת במכשיר סלולרי, אחד מיני רבים, אשר היה מצוי בדירה בה פעלו חלקם של הנאשמים ותפקידים היה בין היתר לבצע ולאמת את זיהוי ה"לקוח"- צילום תעודת זהות, סרטון צילום עצמי וצילום פרופיל מהרשת החברתית.

לאחר הליך זה, בוצע תיאום אודות כמות הסם, מחירו ויעוד המשלוח. בהמשך לכך הועברה המשימה לידי השליחים במטרה להשלים את העסקה ומסירות הסם לידי הלקוחות כאשר הסם ארוז בשקית אטומה עליה הכיתוב "Monkeys Kush" ו-"מאת ה׳ הייתה זאת, היא נפלאת בעינינו".