משרד החוץ הירדני יצא היום (ראשון) נגד עליית יהודים להר הבית בשל ט' באב. על פי טענות המשרד, ישראל מפרה את הסטטוס קוו במתחם הר הבית בכך שהיא מאפשרת לכמות גבוהה של מתפללים להיכנס למתחם "תחת אבטחת המשטרה ותוך שהם תוקפים מתפללים מוסלמים". בהודעה רשמית שהוציאו הירדנים נכתב כי הם "מגנים את ההפרות הישראליות במסגד אל אקצא".

מוקדם יותר היום, עשרות מוסלמים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים בהר הבית, עוד בטרם החלה כניסת מתפללים למתחם. כוחות המשטרה ממחוז ירושלים שהיו ערוכים מבעוד מועד, הגיבו במהרה, ירו מספר כדורי ספוג והדפו את הפורעים תוך השבת השקט והסדר על כנם.

מיד לאחר מכן התאפשרה עלייה של מאות יהודים להר הבית במסגרת תפילות ט' באב. המשטרה איפשרה ליהודים להתפלל בקצה האולם בהעלמת עין, למרות האיסור להתפלל בשטח הר הבית. 

למרות פעילות המשטרה שאפשרה עלייה של למעלה מ – 1,300 יהודים להר עד לשעה 11 בבוקר, נרשם אירוע חריג אחד בעטיו נאלצו השוטרים להוריד משטח ההר קבוצה של יהודים שנעצרו לתפילה באופן שעורר פרובקציה לכאורה והיה בו כדי לסכן המשך עליית יהודים להר בשל הנפיצות השורה עדיין במקום. ההחלטה שהתקבלה באותם רגעים הורתה לפנות את אותה קבוצה ולאפשר את המשך עליית המבקרים היהודים שמאות המתינו עדיין מחוץ להר.