רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, התייחס היום (ראשון) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM להגבלות הקורונה החדשות לטסים ולהמלצתו של ראש הממשלה נפתלי בנט שקרא לישראלים להימנע מטיסות.

קרסו נשאל האם הגבלות אלה אכן נותנות את אותותיהן על ענף התיירות ואמר: "אנחנו נמצאים ברכבת הרים, ועכשיו אנחנו בחלק הפחות סימפטי שלה. מיום רביעי שעבר אנחנו שוב חווים עצירה כמעט מוחלטת של הביקוש. האנשים שמגיעים עכשיו לנתב"ג וטסים הם בעיקר כאלה שעשו הזמנות עד לפני שבועיים, ורוב ההזמנות הן לאיי יוון ולארה"ב, אלה היעדים המובילים. לצערי, אני מעריך שבשבוע-שבועיים הקרובים נראה מספרים נמוכים יותר של אנשים שטסים".

קרסו סיפר על ההתלבטויות שהוא שומע מפי אנשים שתכננו לטוס או כבר הזמינו טיסה: "יש ביטולים, מי שהזמין כבר טיסות מנסה איכשהו להבין האם כדאי לו לטוס בכפוף להגבלות, ליעדים כמו קפריסין וספרד שנמצאות בדרכם להפוך למדינות אדומות בסיכון גבוה. אדם שנוסע ל-3-4 לילות, עושה את החישוב לגבי כך שהוא יחזור לשבוע בידוד. אנחנו לא נותנים עצות, כל אחד יעשה מה שהוא חושב לנכון, אבל אנחנו בהחלט כן נותנים את כל המידע לגבי מדינות היעד".

עוד הוסיף, "אנשים בהחלט מהססים. חשבתי שההיענות של ישראלים לטוס תהיה יותר גדולה, כי אני רואה שבאירופה טיסות הפנים חזרו למה שהיה בשנת 2019, אבל כאן אנחנו ממש רחקוים מזה".

כיצד יפוצו נוסעים שמבטלים את טיסתם בשל המגבלות או מצב התחלואה במדינת היעד? קרסו הסביר: "חברות התעופה הולכות לקראת הלקוחות שרוצים לבטל. לא בהכרח מחזירים את הכסף, אבל מאפשרים לדחות את הטיסה ללא תשלום כמה חודשים או אפילו שנה קדימה. לכל חברה יש את המגבלות שלה. למזלם של הנוסעים וגם של החברות, האירוע כיום הוא לא מה שהיה לפני שנה וחצי, שעוד אף אחד לא הכיר. כיום רוב ההזמנות הן כאלה שניתנות לביטוח, אנשים לוקחים ביטוחי ביטול על ההזמנות שלהם לטיסות ולבתי מלון, כך שהסיטואציה יותר טובה ממה שהיה בעבר".

בהמשך סיפר קרסו על העלייה במחיר של ביטוח הבריאות לחו"ל: "ביטוח הבריאות התייקר בצורה משמעותית. אנחנו מדברים על מחיר כפול ממה שהיה לפני הקורונה. אם פעם 50-60% היו עושים ביטוח בריאות לחו"ל, היום כמעט כל אדם עושה את הביטוח. ללא ספק, הטיסות לחו"ל נהיו יותר מסובכות ויקרות. בדיקות קורונה יכולות לעלות 80-100 יורו בחו"ל, גם פה הבדיקות עולות 100 שקל בהלוך ובחזור, העסק יותר יקר וגם זה תורם לצניחה בכמות הנוסעים".